2024. augusztus 6., kedd

Úrifiú az aszfalton

 Bentley Continental GT3   2018

 ( Hot Wheels )

bemutató  

Ez az első új Bentley, amelyet a Volkswagen AG 1998-as általi felvásárlás után adtak ki, és az első Bentley modell melynél a tömegtermelési gyártástechnikát alkalmazták.  1994-ben a Rolls-Royce Motors, amely akkoriban a Bentley márka tulajdonosa volt, a Genfi Autószalonon bemutatott egy kabrió koncepcióautót – a Concept Java-t. Az autót kisebb, megfizethetőbb Bentley-nek tervezték, de mégis exkluzívnak a márka integritásának megőrzése érdekében. Ennek célja a potenciális vásárlók új körének megszólítása és a Rolls-Royce eladási volumenének növelése volt.



A Bentley Continental GT bár olyan formában soha nem került gyártásba azonban megvalósította a Java koncepcióját, a megfizethetőbb Bentley-t, amelyet sokkal nagyobb mennyiségben gyártottak. Míg a külső stílus eltérő, a műszerfal kialakítását egyértelműen a Java befolyásolta. A számos, Porsche, Volkswagen és Audi elemet tartalmazó 2018-tól kapható harmadik generáció GT3 változata 6.0 literes W12 twin-turbó motorral készül 8 fokozatú Porsche PDK váltóval, így a végsebessége 333 km/h. A modell a Volkswagen által fejlesztett MSB platformon osztozik a második generációs Porsche Panamera-val.

Ez az első sorozatgyártású autó, amelynek a teljes karosszéria oldala Super Formed eljárással készült; precíziós technika alumíniummal, amely bonyolultabb, élesen meghatározott testvonalakat tesz lehetővé. A kocsi egészére jellemző a luxus, minden, megoldása igényes és drága, ahogyan ez elvárható. Mégis, a nagy teljesítménye okán versenyzésre is befogták – nem először a márka történtében. Ez az egyetlen autó a Bentley-kínálatban, amelynek közúti változata nem versenypályára készült, annak ellenére, hogy könnyedén képes túllépni a 300 km/órás sebességet. A Bentley Motorsport először a 600 lóerős Continental GT3-mal indult versenyeken, majd 2014-ben, miután megszerezte az FIA homologizációját, megkezdte a teljes versenyt a Blancpain GT sorozatban. Sikerrel, hiszen - impozáns mérete ellenére versenyképesebb és vezetőbarátabb - megnyerte azt. Bár nehéz elképzelni egy luxus és egy versenyautó kombinációját a Bentley mégis sikeresen alkalmazta.

 A Hot Wheels ezt a 2018-as GT3-at mintázta meg. A forma szép,  a részletek a helyükön. A szín azonban nem a legszerencsésebb egy dögös versenyautónak. Az eredeti fehér szín a zöld dekorációval sokkal mutatósabb. A dekoráció sem olyan szintű amit ez kisautó megérdemelne. A fekete beltér biztosan ki van dolgozva de olyan keskenyek és vastagok az ablakok, hogy semmit sem látni belőle. Erre mondhatjuk, hogy remek felújítási alap – még dobozból kibontva is.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése