Toyota Land Cruiser 80
(Hot Wheels)
bemutató
Korábban már ráközelítettünk a Land Cruiserekre, így most csak a konkrét típusról következik pár adat.
A konkrét eset kisautónak klasszul néz ki, de talán a dekorációja nagyon harsány. A kerekek mérete, felnije tökéletes. A lámpák festését némileg ki kellett egészíteni, de ez itt belefér. A 2021-es modell négyféle színben volt elérhető. A kerekek között előfordult a barna színű is ami talán a saras gumikat imitálná, de szerintem nem szép akkor sem. A beltér átlagosan kidolgozott az ablakai szépek, nem torzítanak. A pótkerék bár típusdarab, mégsem illik a másik négyhez, de legalább méretben igazodnak. Az eredeti autó stílusvilágához jól hasonlít.
A 70-as évek végére a Toyota terepjáró kínálata már primitívnek hatott egy Range Roverhez, de még egy Nissan Patrolhoz képest is, így ideje volt átgondolni a termékpaletta összetételét. A 4wd Toyoták családfája szerteágazó, és nem is mindig logikus.
A Toyota Land Cruiser 80-as szériája 1990-től indult. A Land Cruiserek közül a 80-as széria volt az utolsó hardcore modell, amiben még merev hidak és diffizárak biztosították a stabil haladást bármely terepen, minden alkatrésze bőven túlméretezett volt, de emellett már kényelmes, komfortos autónak számított. Kellemes rugózott és már kellően biztonságos is volt, a kor követelményeinek megfelelően már légzsák is volt bennük. Még a luxus nyomai is feltűntek némely extra formájában (deréktámasz, motoros ablakok, motoros külső visszapillantók, klíma, tempomat, extra fűtés a hátsó résznek, automata váltó).
A 2,2 tonnás Land Cruisernek azonban a komfort mellett terepen is ütőképesnek kell lennie. A létraalváz és a merev hidak sem is hiányoznak alóla, csakúgy, mint a terepváltó és a differenciálzárak sem. Sőt az őskori laprugót már kényelmesebb csavarrugó váltotta fel. Váltóból négyfokozatú, hagyományos hidrodinamikus található benne, kézzel kapcsolható terepváltóval. Elöl pedig az autó legnagyobb különlegessége, a 4477 köbcentis, szívó, soros hathengeres injektoros vagy karburátoros 24 szelepes benzinmotor, ami 215 lóerős csúcsteljesítményt ad. Míg az Észak Amerikába és Európába szánt példányok állandó négykerék-hajtást kaptak, addig a Japánba, Afrikába, vagy Ausztráliába kerülő modellekben maradt a kapcsolható összkerékhajtás. Komfort és felszereltség tekintetében a J80-as tudta először igazán felvenni a harcot a Range Roverekkel.
1996-ban két Land Cruiser is elindult a Dakar ralin a gyári autók mezőnyében, az eddigiek alapján már sejtheted, hogy szép eredménnyel zártak: az első és második helyezést is megszerezték, további referenciát adva a típusnak. A típus gyártását Japánban 1997-ben fejezték be.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése