2021. július 13., kedd

GTi 2

 Volkswagen Golf II.

(Hot Wheels)

bemutató


 
A Volkswagen a második generációs Golfot (1986-1990) – a korábbi modell előnyeit kiemelendő és a hátrányait javítandó – technikailag továbbreszelte, hogy egy még tökéletesebb, sokoldalúbb és többféle változatban beszerezhető kocsit adhassanak a törzsvevőiknek és az újabb vevőkörnek.1983-ban jelent meg a korábbi szögletes Golf l-nél kissé gömbölyítettebb karosszériájú kettes. Új technikájú futóművet és kibővített motorpalettát kapott. 1.3, 1.6, 1.8 literes benzines és kétféle dízel erőforrás közül lehetett választani. Néhány előremutató technikai újdonság került bemutatásra, többek közt az összkerekes, viszkokuplungos syncro változat. A kettesből készült az első kimondottan versenyváltozat is, a szögletes első lámpájáról megismerhető 160 lóerős Rallye Golf. Brit újságírók szerint a Golf 2 GTi talán minden idők egyik legjobb autója.



A hatmillió példányban eladott kettes Golf háromajtós példányát modellezte meg a HW 1990-ben, amit 2009-ben újraszerszámozva ismét piacra dobtak, majd megtették ugyanezt 2019-ben is.  Ezek szerint a kicsiben is olyan sikeres mint a valóságban. Megfigyelve a részleteket egyből feltűnik, hogy elöl dupla lámpák vannak rajta. Ilyen csak a GT változatokon (GTi és GTD) volt, tehát nagy valószínűséggel egy kis GTi-t tartunk a kezünkben. Ebben az nesetben az eredeti autóban egy  16 szelepes, duplavezérműtengelyes, 139 lóerős erőforrás dolgozott. A GTi-k esetében a karosszéria szinte alig változott kavülről, a tudása a kevésbé látható részeken rejtőzött. Emiatt a modelleken sem lehet ezeket a jellemzőket (mint például a piros csík a hűtőrács szegélyén) ábrázolni.



A kisautó formája teljesen rendben van, a megformálható részletek is a helyükön vannak. Talán a hátsó ablak nem ilyen keskeny, eredetileg jobban közelít a "szabályos téglalaphoz". A beltérbe sajnos nem látni be eléggé, de ami látszik az nagyon vegyes. Egyrészt kagylóüléseket tettek bele fejtámlával, ez ok, viszont a műszerfal nulla, a kormány meg pizza. Ez nagyon méltatlan. A kerekek nem csúnyák, csak túlzóan nagyok. Abban az időben nem volt divat malomkeréknyi felniket préselni az autók alá. Többféle színben is kiadták, lehet, hogy nem ez a narancs a legszerencsésebb ezzel a semmitmondó grafikával.
Összességében teljesen rendben van a kisautó, már messziről látszik, hogy ez egy büszke "kettesgolf".








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése