A Citroen szofisztikált hidropneumatikus rendszere egy sportkocsi motorjával és egy erősen áramvonalasított (0,26 cw) karosszériával kombinálva. Ez lett az új modell. 2,7 illetve később 3,0 literes 90o-os V elrendezésű motorja több, mint 220 km/h sebessségre gyorsította. Eleinte karburátoros, később injektoros üzemanyagellátással. Négy tárcsafékkel szerelték, és hogy ne maradjanak muníció nélkül akik a citroenes technikai újdonságokra vágytak egy igen érdekes szervokormányt építettek bele. Tulajdonképpen ez volt az első sebességfüggő kormányszervo (DIRAVI), olyan ráadás tulajdonságokkal, hogy járó motor mellett a kormányzott kerekeket visszaforgatta alapállásba. Megmaradt a DS-ből a kormányzott kerekekkel szinkronban elforduló első lámpa is (2 a hatból). Szénszálas műanyag felniken (is) gurul(hatot)t, amire azóta sem volt példa. A megjelenése után egy évvel már az Év autója versenyben a harmadik lett.
Az
amerikai piacra (is) szánt autók némi lámpamódosítások után elkezdhették piaci
térnyerésüket a jóval nagyobb, erősebb és komfortosabb amerikai autók között.
De ott is csak a különlegességre vágyók vásárolták. A kocsi eléggé
karbantartásigényes volt. Ez annyit jelentett a gyakorlatban, hogy a többi
autóhoz képest jóval sűrűbben kellett meglátogatni a szakszervizeket egy kis
ápolgatásért. Mindjárt kétféle szerelőre is szükség volt a modellhez: az egyik
aki a Citroenek lelkét/technikáját jól ismerte, a másik pedig az olasz Maserati
motorok szakértője kellett, hogy legyen. Nos emiatt sem lett igazán tömegautó.
Az angol piacra szánt modelleket a szigetországban alakították át jobbkormányossá. De akadtak még más cégek is akik faragni kezdték az autót. Készült belőle tető nélküli variáció (SM Mylord), sőt a francia miniszterelnök részére négyajtós nyitott tetős változat (SM présidentielle) is. de volt aki gyártott pár páldányt “lépcsős hátú” változatban (SM Opéra), megölve ezzel a különleges formáját a kocsinak. Más meg versenyautót kendácsolt belőle a tengelytávok lerövidítésével.
12920 darabot készítettek belőle 1975-ig aminek nagyjából a negyede került az USA-ba.
A kisautó szép, érdemes
elhelyezni a vitrinben egy kor előremutató technikájának kisautós
megjelenítését. Egyelőre nem újítom fel, a kopásokkal együtt is az eredeti színében szép.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése