2022. június 3., péntek

Unimog új


 Unimog U300

(Matchbox)

bemutató

 

Az Unimog története már ismert lehet a blog követői között, hiszen volt már ilyen márkájú erőgépről szó felújítás és átalakítás tekintetében is. Komoly márka, nagy hagyomány és kiváló képességek jellemzik az Unimogokat. Ezért talán nem véletlen, hogy a Majorette, a Hot Wheels is és a Matchbox is újra meg újra előveszi és villant egy újabb változatot. Ezúttal a Matchbox készítette el az U300-as modelljét, Méghozzá nagyon kiválóan. A legelső, hatvanas évek végi kiadás is szépen ki volt munkálva, de az akkori kornak megfelelően az eredeti jármű sem tűnt bonyolultnak. A következő kiadás, már a szögletes változatot hozta, ebben viszont erősen elmaradtak a részletek, mert akkoriban ez nem volt fontos – annyira. Viszont a legújabb, 2008-as kiadás már extra szépre sikerült. Maga az eredeti autó megjelenése is jóval összetettebb, ennek megfelelően a modellalkotóknak is igyekezniük kellett. De teljesítették a feladatot és egy részletes, arányos kisautót hoztak létre. Itt már odafigyeltek, hogy a teherautó hátulja, a lámpák és egyéb részek is meglegyenek pontosan. A 2020-ig kínálatban levő teherautós célszerszám számos színben kijött, itt-ott még matricákat is találunk rajtuk. Ez idő alatt többféle kerék is került alá, itt ízlés kérdése, hogy melyik illik leginkább az autó stílusához.

Az autó nagyon összetett vagyis nem egy lesimított áramvonalas karosszériáról beszélünk, hanem egy praktikusan kialakított munkagépről, némi dizájnnal. A munkagép számos funkcióra alkalmas, ezért ezekhez tartókonzolok, csatlakozók, kapcsolóegységek, kihajtások állnak rendelkezésre a gép minden részén. És ami a szép, hogy ezek a kisautón is megtalálhatóak.

 

A 2000-ben debütált U300 jelű Unimoghoz 4,2 literes négyhengeres, 177 lóerős, 675 Nm-es nyomatékú motor tartozik. A kínálatban vannak ennél combosabb változatok is. A 4,1 tonnás 5,1 méter rövidségű hosszú munkagépben a sofőregység egy sínen mozgatva tetszőlegesen átcsúsztatható a fülkében keresztben. Természetesen a portáltengely megoldás ezen a modellen is megtalálható. Egy Unimog teljes eszköztára, lehetőségei és változatos kihasználhatósága meghaladják ennek az írásnak a kereteit.







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése