2023. január 24., kedd

Audi Quattro

 Audi Quattro Sport

(Welly)

bemutató


Csak kíváncsiságból vettem meg az egyébként drágának vélt modellt. Az érdekelt, hogy tényleg ilyen furcsa formája van-e a kocsinak a valóságban is, vagy csak a kicsinyítés hozta ki még jobban az arányokat. Összehasonlítási alapként ott volt a Hot Wheels azonos alapú modellje illetve az eredeti gép rajzai, fotói.


 

A két kisautót egymás mellé téve látszik, hogy nem azonos léptékűek, a piros hosszabb pár milliméterrel. Ezt a különbséget a fotókon kiegyenlítettem, az összehasonlítási alap a tengelytávolság volt. Jól látszik, hogy oldalnézetben a főbb vetítővonalak mentén igazi különbség nem észlelhető a két kisautó között. Sem vízszintesen, sem függőlegesen. Ezt megerősíti az egymásra másolt oldalnézetük is.

 

Azért rámásoltam még az autó pontosnak vélt oldalnézeti rajzára is illetve az eredeti autóról készült oldalnézeti képre is. Nagy örömünkre nincs számottevő eltérés, tehát a modellező mérnökök igen jó munkát végeztek.


 
 
Végül néhány szó a piros kisautóról. Precíz, szép darab, ez már az első ránézésre is látszik. A kerekek szépek bár a felni lehetne fehér és egy kissé süllyesztett is. A kasznival nincs baj ez feljebb már kiderült. Az ablakai szép vékonyak, jól bele lehet látni bárhonnan is nézzük. Az első és hátsó ablakok körül még egy vékony fekete keretet is megfigyelhetünk. Az ablaktörlők kifestve, természetesen feketére. Csakúgy mint az elülső légbeömlők: alul-fölül rendben kialakították őket, szemben a HW S1-gyel. Még a hátsó kerekek előtti is a helyén van, színezve is!  
 



Tükörből csak a bal oldalra jutott, ez érthetetlen. Az első lámpák szépen csillognak és formára is megfelelőek. Nincs viszont kifestve az indexlámpa. A hátsó lámpa feketéje tulajdonképpen csak első ránézésre zavaró, ám ha végiggondoljuk, teljesen autentikus, hiszen volt ilyen igen sötétített hátsó lámpabúra kialakítás a quattrok esetében is. Talán csak azért tűnik soknak a fekete ott, mert például a rendszám nincs színezve, de a helye azért megvan. Elöl viszont a helye sincs meg, bár ez nem okoz akkora hiányérzetet.


A beltér is rendben van, erről meggyőződhetünk ha a két első-oldalsó "letekert" állapotban levő ablakon bekukucskálunk. Kagylóülés, műszerfal, kormány a helyén van és igyekeznek hasonlítani az eredetihez is. Az autó alján elég részletesen kimunkálták a kocsi hajtásláncát és az egyéb ott megjelenő elemeket, ami azért ritka ebben a méretben. Viszont ennek a kocsinak a lényege leginkább ott látható, tehát ez plusz pontot érő megoldás.

Összességében egy nagyon kellemes szép autóval van dolgunk, így utólag belegondolva talán nem is tűnt drágának.

 

 

 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése