Volkswagen 1600TL (Typ3) Fastback 1965
(Matchbox)
bemutató
A Typ 3-ról már elég részletesen írtam ebben a bejegyzésben így most inkább a korabeli és az újkori Matchbox kiadásokat hasonlítom össze. A korabeli annyit jelent, hogy először 1967-ben adták ki ezt a modellt, akkor még RW kerekeken, de a szebb/újabb keréktárcsával. Két évvel később SF kerekeket kapott és a korábbiakhoz hasonló piros szín mellett már többféle lila, piros, sárga, bordó színben is kapható volt. Egészen 1972-ig maradt gyártásban.
Összehasonlítva a régivel azért észrevehető, hogy teljesen új a formázás. Az akkori kisautónál sem volt ebben hiba, azon kevesek közé tartozott, amelyeknél arányos volt a kialakítás. Azért pár apró módosítás megfigyelhető itt is. A régi kasznin látható öntőforma sorják ma már természetesen nincsenek, de viszont ezzel együtt a korabeli díszlécek is eltűntek, csak egy tompa él maradt helyettük. Az oldalsó-hátsó ablakok formája ma már kevésbé nyúlánk. A nyitható ajtók formája tulajdonképpen ugyanaz. Az első lámpa régen a padlólemez része volt, ma egyben van a kasznival. A lökhárítók kialakítása is más, a réginél lespórolták az ütközőbabákat amik most viszont felkerültek. Csakhogy ha az első indexlámpa kialakításokat nézzük, akkor a régi, a korai verziót mutatja (kis kerek indexlámpák elöl), míg az új már a nagy csíklámpásat, és így a lökhárítók pont felcserélődtek. Bár a Volkswagen esetében (is) voltak keveredések a váltásoknál illetve az USA és az egyéb piacokra szánt modellek között, így ezt nem tekintem hibának. A réginél a három első pótlámpa ötletes volt, a rendszám akkor a lökhárító alá került. Most a rendszám a pótlámpák helyén van. A rendszámot szépen kivitelezték, jól olvasható a felirat rajta: FST BK VW vagyis Fastback Volkswagen. A hátsó rendszámnál egy számomra érthetetlen asszimetrikus elhelyezés van, ami a mellé került talán pótlámpa miatt lehet ilyen. Ha volt is ilyen, az biztos, hogy nem gyári felszerelésként került oda.
A hátsó lökhárító alatt megformázták azt a lelógó perforált lemezt, ami a kipufogó dobot takarja. Erre a részletre a korain, nem figyeltek oda. Az ablakai elég vastagra sikerültek, így némely szögből elég zavaró a vastagságot látni. Az első lámpák gyárilag festettek, a többiről lemaradt a dekoráció. Érdekes üzleti megoldás, hogy a nyitható ajtós modelleket másképpen csomagolják és másképpen is árazzák: közel kétszer annyiba kerülnek. A nyithatóság, mint jellemző régen büszke alaptulajdonságként szerepelt a dobozokon, ma ezért fizetni kell.
Összességében jó a kisautó, csak a kerekeket tudnám feledni. Zárásként egy fantasy fotó a végére.
A nyitható ajtajú kisautóknak ilyen spéci bliszterük van, érdekes formájú hátlappal. Így akár még az ajtó is kinyitható, miután a külső héj lekerült róla.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése