2017. március 15., szerda

VW Typ3 1600 kombi

Buliwagen




A hatvanas évek elejére a Volkswagennél érezték már erősen egyre jobban a Bogár éra végét, a továbblépés hiányát. Noha a Bogár projekt szekere még jócskán futott a vezetőváltás lehetővé tette a régi gondolat, az új modell bevezetését, egyelőre még az ős mellett. Merthogy annak még jó marketingje volt, és az ez utáni időkben pedig igen sok és komoly fejlesztésen ment keresztül. Ez pedig eladhatóvá tette. Főként abban a szektorban ahová a piaci igények és lehetőségek sorolták. De akkoriban erre szükség is volt. Mindazonáltal kezdett kialakulni megerősödni egy olyan polgári középréteg, amelynek komoly igénye volt egy Bogárnál nagyobb alsó-középkategóriás autóra. lehetőleg a bevált Volkswagen márkától.



Nos erre az igényre készült ez a modell. 1961-ben mutatták be – Typ 3 kód alatt, 1500-as illetve 1600-as jelzéssel. Lépcsőshátú, kombi (Variant néven Európában és Squareback néven a tengeren túl.) és 1965-től hatchback kialakítással, 1600TL néven. Szigorúan kétajtós kivitelben, még a kombi esetében is. A márkához és az őshöz méltóan torziós rugózással, léghűtéses, négyhengeres hátul elhelyezett 45 lóerős boxermotorral Solex PHN karburátorral. Injektort (Bosch D-Jetronic) csak 1968-tól kaptak a motorok. Bár a kocsi jóval modernebb volt mint a Bogár, mégsem érte el soha annak népszerűségi szintjét.
Érdekesség, hogy készült kabrió változat is, igaz csak prototípusként.



A Volkswagen America 1966-től importálja a modelleket, illetve csak kettőt közülük, a lépcsőshátú kimarad a kínálatból. 1968-tól független kerékfelfüggesztéssel és akár automata váltóval szerelik a kocsikat. 1970-ben némi karosszéria módosítás következik be, a nagyobb hátsó és indexlámpák talán a legszembetűnőbbek ezek közül, de a kocsi hossza is megnövekedett 115mm-rel. Míg Európában csak alap fölszereltségi szinten (1600A) kínálták a kocsikat, addig az amerikaiak kétféle szint közül válogathattak: Sedan és Basic Compact. Ez utóbbi volt a szerényebb. A kocsinak elöl is és hátul is csomagtartója volt. belül körben kárpitot kapott és a légkondicionáló is a felszereltség része lehetett.
A motorizáltsága alapvetően a Bogártól örökölt 1,5-ös erőforrásból állt, de később már 1,6 literessel is kapható volt. A továbbfejlesztett Bogár-motor hűtésén egy hátra beépített önálló ventilátorral javítottak. Ez tette lehetővé az alacsonyabb motor kialakítást, vagyis a fölötte levő raktér bővült ezáltal. A gumírozott motorfelfüggesztéstől a vibrációs zaj is kevesebb lett. Az 1966-os modellévtől már első tárcsafékkel szerelték őket.A kombiból összesen 1 202 935 darabot, míg a másik kettőből összesen 1 339 124 darabot gyártottak amíg 1973-ban át nem adta helyét a modell az új Golfnak. 







A Hot Wheelsnek ismét sikerült egy unikumot alkotnia. Egy elég ritka autót formázott meg, hiszen azon túl, hogy kombi még ráadásul hátul teherautósan lemezelve van az ablak helye. A kidolgozása szép, arányos de ez azt hiszem nem volt soha különösebb gond ezeknél az autóknál. A dekorációja is teljesen stílusos, egyedi. Nyilván egy tipikus hippi autót kívántak megjelentetni. A Bogár már túlságosan is lerágott csont lehetett volna, T1-ről nem is beszélve. Ezt végiggondolva telitalálat, hogy mégis Volkswagen alapú hippidekorációs kocsit mintáztak meg kicsiben. A dekoráció a fő eleme ennek a kocsinak kicsiben is. Annak minden ismérvével, vagyis a hippik által használt béke-jel felfestésével, a kézzel festett, szabálytalan, virágmintát imitáló csíkozásig, a színvilágot is beleértve. Talán egyetlen kifogásolnivaló lehetne a kereke, amely ebben az esetben nem annyira autentikus, hiszen a hippiknél nem volt a sportosság fontos szempont. Tehát a széles kerekeknek nem itt a helye, a sárga peremes fekete felni pedig leginkább napjaink divatjának tekinthető. Ide vagy valami rozsdaszínű felni vagy egy teljesen egyszerű króm dísztárcsa imitáció színes felnivel lehetett volna a legjobb. Ettől eltekintve azonban nagyon szépen sikerült darab.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése