Land Rover S1
(Matchbox)
felújítás
A Matchbox korai korszaka sok kincset tartalmaz. Sajnos olyan régen voltak forgalomban ezek a kisautók, hogy viszonylag kevés van már belőlük. A szóban forgó - Land Rover S2 is egy ilyen, kevéssé ismert darab. Pedig – a többi szép kortársa mellett – érdemes megvizsgálni közelebbről, mert érdekes dolgokat tartalmaz. A kerekei természetesen fekete Regular Wheels-ek, a legelső, 1959-es kiadásnak megfelelően, de létezett a kerekük szürkében is. Mivel nincsen a padlólemezen semmilyen évszám vagy azonosítási lehetőség, föltételezem, hogy az enyém is egy igen korai példány. Sajnos még a színek sem adnak támpontot, mivel végig egyfajta sötétzöld színben volt csak kapható.
A Land Rover első szériájának rövid tengelytávú változatát mintázó kisautó formáját jól eltalálták a tervezés során (pár évtizeddel később ez már nem sikerült olyan jól). Abban a korban ez vezető szempont volt, ami később viszont meglehetősen hátra került a prioritásban. Az eredeti autó is kellően szögletes és ez a puritán kialakítás jól átjön kicsiben is. A karosszéria részleteit tekintve nagyon pontos mintázással találkozhatunk. A Land Roverek esetében kiváltképp érdekes dolog például a hátsó felület lemodellezése mivel az eredeti autón is nagyon sok apró részlet, pántolás, szegecselés, csavarozás van. Ha ennek a kisautónak a hátulját valaki megnézi közelről, nemigen talál kivetnivalót rajta. Viszont ezzel ellentétben az első indexlámpa-helyzetjelző páros lemaradt a sárvédő homloklemezéről. A hűtőrács nagyon aprólékos kidolgozású, ez külön dicséretet érdemel. A belteret viszont kihagyták a mintázásból, az ülések felületének kivételével csak sík felületekkel találkozunk. Viszont a kormányt gondosan kialakították (szintén fémből), ami a következő érák elnagyolt műanyag pizzakormányaival összehasonlítva szintén pirospontot érdemel. A szerény méretű vonóhorog is jól eltalált extra, ilyen autókra kell a horog, nem pedig a sportkocsikra.
A hozzám került példány a szélvédőkeret deformitásától illetve az évek során itt-ott lepattogzott festékpöttyöktől eltekintve tulajdonképpen jó állapotúnak mondható. Még a fém kormány is teljesen ép, pedig elég vékony a kormányrúd. Ennek megfelelően egy teljes felújítást vagyis átfestést kapott, egy kicsit barátságosabb színárnyalattal, ami szintén a korabeli LR színek közé sorolható. A deformált ablakkeretet szintén visszaigazítottam az eredeti állapotába, és így már büszkén hirdeti a kis Landi a késő ötvenes évek angol kisautós világának hangulatát a vitrinben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése