MGB GT Coupe
(Matchbox)
(bemutató)
1962 szeptemberében került a közönség elé az első MGB. Négyhengeres (1798 cm3/95LE) motorja volt alapból, de olyan idők jártak akkoriban, hogy ezekbe a kis fém kasznikba beleerőltették a sorhatos, sőt - Ken Costello mérnöksége alatt - egy V8-as erőforrást is. (Remélhetőleg a fékeket is utánméretezték a teljesítmény függvényében.) Így változatos teljesítményű, angolos kinézésű kétüléses vagy 2+2 üléses sportkocsija is lehetett a vásárlónak. Főképpen vászontetővel gyártották, de - mint a modell is mutatja - keménytetős GT is készült belőle a fázósabbaknak. A GT csúcsmodellje 7,7 másodperc alatt gyorsította 200km/h sebességre a pehelykönnyű karosszériát. Belsejét is az elegancia, sportosság és kényelem jellemezte. Sikeres formája elsősorban a közreműködő Pininfarina studiónak köszönhető.
Önhordós karosszériája volt, ami már igen előremutató volt akkoriban is abban a környezetben. Az angol tradíciókat próbálta ötvözni a luxusmegoldásokkal. Alapból fém lökhárítói voltak, de a fokozódó biztonsági előírások miatt (elsősorban az USA-ban, mint fő piacon), kénytelenek voltak hatalmas, energiaelnyelő műanyag burkolatokat tenni az autó két végére, ami aztán agyon is ütötte a bájos kisautó megjelenését. De biztonságosnak volt mondható ezek után és az amerikaiak nyugodt szívvel használták nem kis számban. Évi 20-25ezer darabot gyártottak belőle, elsősorban a tengeren túlra. 1980-ban ért véget a gyártása.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése