Lotus Esprit 007
(Corgi)
felújítás
Egy fehér Lotus Esprit lett a vezető autó az 1977-es James Bond-eposzban. A Kém, aki szeretett engem című filmben nemcsak az utakon száguldva, de a víz alatt úszva is megismerhettük a kocsit, illetve ami lett belőle vízbe kerülve. Tudjuk, hogy a Bond filmek technikai megoldásai valahol a valóság és a képzelet határán mozognak. Ez a kocsi inkább az utóbbi kategóriába tartozott. Mindenesetre látványos volt és manapság is sok információ elérhető róla. Ez volt a szponzor célja. Pipa. Az operatőr, Claude Renoir ragaszkodott a fehér színhez, hogy a Wet Nellie (a Little Nellie-re utalva kapta a nevét, a korábbi James Bond-filmben szerepelt autozsíró után) névre keresztelt autó lenyűgöző legyen a ragyogó mediterrán napsütésben (és a tiszta víz alatt is).
A kisautó csak kicsit volt kopott és egy irdatlan nagy 007 Bond logo volt az elejére ragasztva, hátha valaki nem tudná, hogy mi is az. A gyerekeknek meg mindegy a matrica tartalma, ők úgyis vízbe dobják először. Érdekessége, hogy az ablakok hiányoznak, csak a víz alatt használatos redőny van odamintázva helyette. A meghajtásról gondoskodó propelleres rész meglehetősen elnagyolt és hiányos, de ez alig látszik a hatalmas függőleges vezérsíkok miatt.
Immáron még egy filmes autóm lett az Időgép után.
Giorgetto Giugiaro Italdesignja 1972-ben a Torinói Autószalonon mutatott be egy koncepcióautót, amely egy megnyújtott Lotus Europa alvázra épült. Ez volt a tervező Giugiaro sokszögű „hajtogatott papír” vagy ék alakú koncepciója közül az első, és szenzációt keltett az autóipari sajtóban. A Lotus végül ezzel a dizájnnal fejlesztette ki Espritjét, és figyelemre méltó módon alig változott a bemutatóautóhoz képest. Az Esprit 1975 októberében mutatkozott be a Párizsi Autószalonon, és 1976 júniusában kezdték gyártani. Könnyű alvázával, középmotoros kialakításával és üvegszálas karosszériájával tovább növelte a Lotus által régóta élvezett, kategóriaverő vezethetőség hírnevét, bemutatásakor vitathatatlanul Nagy-Britannia legfejlettebb sportautója volt. A Lotus nemcsak az autóipari világot nyűgözte le, hanem Albert R. Broccoli filmproducert is, aki egy napon egy gyártás előtti modellt talált közvetlenül az irodája előtt parkolva a londoni Pinewood Studiosban. Az autót a Lotus PR-menedzsere, Don McLauchlan azonosító jelvények nélkül, feltűnően ott helyezte el. A többi már (film)történelem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése