2022. január 5., szerda

Autóval kismotort

 

Jeep Gladiator

(Hot Wheels)

bemutató

 

 A Jeep is eltávolodott az eredeti definíciójától és - a kornak megfelelően - megpróbál szélesebb rétegeknek is autót biztosítani a változatos igényekre válaszul. Lényeg, hogy Jeep felirat legyen rajta és az elején a hűtőrács hét részre tagolt legyen: Ez is egy ilyen verzió, amit a HW meg is mintázott nyomban: négyajtós pickup megjelenés, terepjáró alapokon, közepesen tradicionális Jeep jellemzőkkel. 

Azért azt be kell látni, hogy mindenre ezek a típusú pickupok sem alkalmasak. Például nem lehet velük motort szállítani. Mármint felnőtt méretű motort. Mert itt is csak két ifjúsági gyerek változatot dobtak a platóra. Azok sem fértek fel igazán, pót-plató (lenyitott hátfal) kellett alájuk, hogy le ne essenek. Ezt az arányok jól mutatják.


 
Amúgy a 2020-as kiadású kisautó maga tetszetős, nagy kerekek, vonzó szín, visszafogott dekoráció ( lámpákat én festettem ki), átlagos beltér, szép kidolgozás. Egészen addig ilyen a kép, amíg a platóra föl nem tekintünk. Ott már péntek délutáni hangulatban vannak a műanyagok. Láttunk már ilyen egy korábbi Jeepnél is. Ott keresztben szuszakolták rá a kétkerekűt, az sem nézett ki jobban. Ha a kritikus kedvű nézelődő abba már belenyugodott, hogy törpemotorok kerültek föl hátra, megint izgalomba jön, ha meglátja a motorokat összeikresítő műanyag tömböket. Megint csak a gyártástechnológiára lehet csupán hivatkozni. Ez így adta ki gazdaságosan. Amúgy olyan fekete, hogy alig is látszik. Mert amúgy a motorok kidolgozottsága megüti a kívánt szintet, ezért is kár a tömbösítésük.
Piros, kék, zöld és bézs színben adták ki a modellt.


A Wrangler származék Gladiator 1992-től van jelen a pickupok palettáján. Bár a cégnek volt már egy korábbi Gladiatora is a hatvanas években, viszont az nem akart az ősre hasonlítani. Sima kishaszonjármű volt. A mai viszont inkább hobbiautó, a teherautós kinézete ellenére is. Még az sem segít sokat rajta, hogy négyféle kiviteli fokozatban lehet hozzájutni. Az acél kasznin a tetőelemek és az ajtók műanyagból vannak és leszerelhetőek. 264 lóerős V6-os 3 literes turbodízel motor hajtja. A kényelem a beltérben is kimaxolható a mai elvárt szinten. A platón meg apróbb dolgokat lehet cipelni. Merthogy a nagyobbak már kilógnak. Egy kerékpár sem fér föl rá rendesen, ami egyébként első kerék nélkül egy átlagos kombiautóban is elférne így.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése