2022. január 7., péntek

PEZ T2

 Volkswagen T2 

(Matchbox)

átalakítás

Az egész történet egy hirtelen ötlettől vezérelve indult el. Oly sok kemping T2 van forgalomban, mi lenne, ha egy kicsit változtatnánk a felújításos dolgok szokásos menetén. A normális tető már megvolt, Doka is megjelent már, jöjjön valami izgalmasabb.


A legizgalmasabb dolog egy teljesen más helyzetbe helyezni egy járművet. Például egy kisbuszt versenyautóként megjelentetni. Persze volt már ilyen errefelé is, de az egy másik márka egyik-másik-harmadik változata. A VW esetében itt a nyitódarab.


Sok minden megváltozott a műtét alatt. A busz dobozából kivágtam a hátsó-fölső részt, a kerekek körül a sárvédőidomokat megszélesítettem. Egy ilyen autóhoz már dukál egy jó futómű (jó= ültetett), és természetesen az extrém széles kerekek. Ilyen egyszerű, mégis nagyon hosszú időbe telt, mire ilyen lett. A padlólemezt  megkisebbítettem, hogy teljesen becsússzon a kaszni alá pár mm-t. Emiatt új alátámasztás is kellett neki. Ezzel megvolt az ültetés, a kerekeket le kellett gyártanom - nyomtatási lehetőség híján - keményedő műanyagból, egy régebbi küllős felnit fölhasználva. A légbeömlő egy Javelinből érkezett. A beltérben immár balkormányos a vezetőállás, egy jobb üléssel, fekete színben. Ablakok sötétítve oldalt és alákerült két komolyabb kipufogócső is.


A dekorációt nem akartam túl komolyra venni, mégis fontosnak tartottam valami egységes megjelenést, a sok apró szponzormatrica helyett. És akkor jobb kézzel odanyúltam a szokásos kis cukorkámhoz és egyből ott volt az ötlet a dekorációra. A kocsi megjelenése könnyedséget sugall, ehhez tehát illik a Mikiegér kínálta színes cukorkareklám.

Itt látszik, hogy mennyivel szélesebb lett a futómű 

Ennyivel rövidült meg a doboz 

Rákerültek a szélesítések


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése