2024. július 30., kedd

BMW Z4

 BMW Z4

(Welly)

bemutató

A BMW Z3-as roadstere sikeresnek bizonyult, de az idő eljárt már fölötte. A roadster műfaj bevált, tehát a bajorok folytatták a hagyományt. Ez lett a Z4. Az alapelvek ismertek, így a kor technikai és dizájnkövetelményeivel vegyítve ismét egy vonzó modellt sikerült létrehozni.

 

2002-ben érkezett a Z3 utód, először roadster (E85), tehát vászontetős kivitelben, aztán négy évre rá a keménytetős kupé (E86) is piacra került. Mindkettőből készült “M”-es változat a még többre vágyóknak. A kellemes megjelenésű sportkocsi a dán Anders Warming munkája, bár Adrian van Hooydonknak is volt köze hozzá.

 

A Z3 negatívumain túllépve az új modell hosszabb és szélesebb is lett, lényegesen merevebb karosszériát kapott. 2.0, 2.2, 2.5, 3.0 vagy 3.2 literes 6 hengeres változtatható szelepvezérléssel (dupla VANOS) motor hajtotta őket ötfokozatú kézi, hatfokozatú kézi, ötfokozatú automata és hatfokozatú SMG-II automata kézi váltón keresztül, 148-338 lóerős teljesítménnyel. és vezetékes fojtószeleppel rendelkeztek. A Z4 szerkezetében könnyű anyagokat használtak a súlycsökkentés érdekében. Alumínium motorháztetőt, futómű alkatrészeket, magnézium tetőkeretet alkalmaztak. A runflat defekttűrő gumiabroncsok miatt nem volt szükség pótkerékre sem. Az utolsó – 585 028. - modell 2008. augusztus 27-én gördült le a futószalagról a spartanburgi üzemben.

 A Z4-et kicsiben ezúttal a Welly formázta meg. Számomra tömzsibbnek tűnik, mint a valóságban, de lehet, hogy csak keveset láttam még belőle. A részletek amúgy teljesen a helyükön vannak. Kezdve a padlólemeztől, ahol elég jól kirajzolódik a technika. A karosszéria is finoman kidolgozott, a metálfestés sem takarja el az éleket. A lámpákat már én festettem ki. A beltér szintén részletes, valósághű. A kerekek szépek, stílusosak. Azt hinné az ember, hogy igazi gumik vannak a csillogó felniken de mégsem. A tamponnyomások nagyon aprólékosak, hibátlanok. Talán csak a szélvédő vastagabb egy kicsit, itt viszont nehéz eldönteni, hogy az ablakkeretnek adják meg a vastagságot vagy az üvegrész legyen vékonyabb. Ez olyan középutas megoldás. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése