Nissan 300ZX
(Matchbox)
bemutató
A Matchbox ezt a modelljét 1990-ben jelentette meg az itt is látható, igen szép és jellegzetes sárga színben, enyhén fűstszínű barnás üvegezéssel, mintaszerű megjelenésben. Az utána következő bazári festésekre most nem is vesztegetem a betűket, mert értelmezhetetlenségi szint alatt vannak. Az a kor ilyen – is – volt.
A Z a Nissannál a sportautók jelzése, a többi változatához hasonlóan a 300ZX-et is Fairlady Z néven árulták a japán hazai piacon. A Z31 néven ismert első generációs 300ZX-et 1983-tól 1989-ig gyártották, és eladási sikert aratott, és a Nissan legnagyobb darabszámú Z-autójává vált. Annak érdekében, hogy még versenyképesebbé váljon a sportautó-piacon, a második generációs 300ZX-et újraterezték és újrapozicionálták. Újratervezték, hogy gyorsabb legyen, és fejlettebb technológiát használjon, de magasabb áron érkezett, mint elődje, és minden egyes modellévben folyamatosan emelkedett az ár, amit viszont a kereslet már nem fogadott olyan jól. A 300ZX név követte az eredeti Z autó, a Nissan Fairlady Z (S30) numerikus konvencióját, amelyet az Egyesült Államokban 240Z néven forgalmaztak. Az „X” hozzáadásával az autó nevéhez az elődje, a 280ZX átvitele tartozott, hogy a luxus- és kényelemközpontúbb funkciók jelenlétét jelezze. A Kazumasu Takagi és fejlesztőcsapata által tervezett Z31 jobb aerodinamikát és nagyobb teljesítményt nyújtott elődjéhez, a 280ZX-hez képest. Az újabb Z-autó légellenállási együtthatója 0,30 volt, és a korábbi Z-autók soros hatos motorja helyett Japán első sorozatgyártású V6-os motorja hajtotta. A Nissan szerint az új háromliteres 225 lóerős V6-os motor manuális vagy automata váltóval szerelve az eredeti Fairlady Z sportos, hathengeres szellemiségét hivatott fenntartani, de kompaktabb és hatékonyabb csomagban. Az ikerturbó feltöltős (TT) változatot Garrett AiResearch párhuzamos ikerturbó feltöltőkkel és kettős intercoolerekkel frissítették, amelyek 300 lóerős teljesítményt adtak a kocsinak. A motort az első tengely mögé szerelték, így lehet akár első-középmotoros járműnek is hívni. A négykerék-kormányzás rendszer segített a gyors kanyarmanővereknél.
Az amerikai Z-autó eladások az 1990-es modellévben elérték az egymilliós eladást, így akkoriban a legkelendőbb sportautó lett. Amerikában a 300ZX sok korabeli japán sportautó sorsára jutott. Míg az 1989-es 300ZX ára körülbelül 30 000 dollár volt, a végső modellévben az ára körülbelül 50 000 dollárra nőtt. Az 1990-es évek közepén a SUV-k irányába mutató piaci trendek és a növekvő jen:dollár arány hozzájárult ahhoz, hogy 1996-ban az észak-amerikai 300ZX eladások megszűntek.
Többféle felszereltségi szinten kínálták a kocsikat, ami nem túl gyakori ebben az autós szegmensben. Az alap S verzió hoz az alábbi extrákat lehetett rendelni: automata klíma, sebességtartó automatika, elektromos Recaro ülések, BOSE audio, blokkolásgátló fékrendszer, vezetőoldali légzsák, Xenon HID fényszórók, stb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése