Audi RS e-tron GT
(Hot Wheels)
bemutató
Megtört a jég, időugrás történik ezzel a kisautóval a Matchboxparknál: ez az első modell egy elektromos autóról. Új kifejezéssel kell
megismerkednünk az autózás-kisautózás kapcsán: E-TRON. A jövő
autói már egyre inkább a jelen autói, ha nem is érhetőek el mindenki számára és
nem is problémamentes teljesen a használatuk.
Az e-tron az Audi elektromos
és hibrid autóinak sorozata, amelyet először 2009-ben villantottak meg. Egy
évtizeddel az első e-tron koncepció bemutatása után került ki a gyárból az első
sorozatgyártású e-tron, az Audi első teljesen elektromos SUV-ja a Q8 e-tron. Az MLB platformon alapuló modell akkor 328
kilométeres hatótávot tudott a 95 kWh-s akkumulátorával. Azonban nem minden előzmény nélküli volt a
szériagyártás. Egy korábbi R8 versenyváltozata tapasztalatai sokat segítettek a
fejlesztésben hiszen a 2012-2013-2014-es Le Mans-i győzelmek önmagukért beszélnek.
A tengelyek közé süllyesztett akkumulátor lehetővé teszi, hogy olyan arányokat
alakítsunk ki, amelyekről régóta álmodoztunk. A korábbi villanyautók kupolaszerű
képződményei (Prius) már a múlté. Hatalmas tengelytáv, kis túlnyúlások:
teljesen új arányok határozzák meg az elektromos járművek egyedi karakterét. A jármű szíve már nem a
motor, hanem a padlóban lévő akkumulátor. A járművet két állandó gerjesztésű szinkron
villanymotor hajtja. Emellett hihetetlenül hatékony fékrendszerrel rendelkezik,
ami ajármű elektromos rendszerén és az energia-visszanyerő képességén múlik
jórészt. Az e-tron 6,8 kWh energiát
képes visszanyerni fékezés közben. Annak ellenére, hogy az autók elektromosak,
hűtésre van szükségük a motorokhoz és az akkumulátorokhoz, így a légbeömlők és
a hűtőrácsok továbbra is az autó külsejének részét képezik majd.
A cég szinte már a teljes
palettájának rendelkezik e-tron változatával is, így ezek az Audik az egyik
legkeresettebb elektromos autók Európában, különösen a skandináv piacon.
Norvégiában, amely az elektromos mobilitás úttörő országa, az év első felében
ez volt a legtöbbet eladott (92%) személyautó-modell. Az e-tronokat Brüsszelben
gyártják egy zéroemissziós gyárban.
A 2022-es kisautó az e-tron sorozat egyik legizgalmasabb tagját az RS GT-t mintázta meg kicsiben. A modellezőNŐ Lindsey Lee, szép munkát végzett. A forma jó, bár ekkora méretben (is) szinte mindegyik nagy Audi ilyen formájú. A tamponnyomatok nagyon aprólékosak, szépek. Az üvegezés viszont nagyon vastag emiatt a beltér is inkább csak sejthető. Ezen ideje volna már javítani. Én valami szebb kereket is el tudnék képzelni egy ilyen kaliberű autón az itt bemutatott PR5-ösön és az alternatív RA6-on kívül. De ez meg a gazdaságosság kérdése. A színkínálat kimerül egy piros és két szürke árnyalatban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése