2023. december 7., csütörtök

E-tron

 Audi RS e-tron GT

(Hot Wheels)

bemutató


Megtört a jég, időugrás történik ezzel a kisautóval a Matchboxparknál: ez az első modell egy elektromos autóról. Új kifejezéssel kell megismerkednünk az autózás-kisautózás kapcsán: E-TRON. A jövő autói már egyre inkább a jelen autói, ha nem is érhetőek el mindenki számára és nem is problémamentes teljesen a használatuk.

Az e-tron az Audi elektromos és hibrid autóinak sorozata, amelyet először 2009-ben villantottak meg. Egy évtizeddel az első e-tron koncepció bemutatása után került ki a gyárból az első sorozatgyártású e-tron, az Audi első teljesen elektromos SUV-ja a Q8 e-tron.  Az MLB platformon alapuló modell akkor 328 kilométeres hatótávot tudott a 95 kWh-s akkumulátorával.  Azonban nem minden előzmény nélküli volt a szériagyártás. Egy korábbi R8 versenyváltozata tapasztalatai sokat segítettek a fejlesztésben hiszen a 2012-2013-2014-es Le Mans-i győzelmek önmagukért beszélnek. A tengelyek közé süllyesztett akkumulátor lehetővé teszi, hogy olyan arányokat alakítsunk ki, amelyekről régóta álmodoztunk. A korábbi villanyautók kupolaszerű képződményei (Prius) már a múlté. Hatalmas tengelytáv, kis túlnyúlások: teljesen új arányok határozzák meg az elektromos járművek egyedi karakterét. A jármű szíve már nem a motor, hanem a padlóban lévő akkumulátor. A járművet két állandó gerjesztésű szinkron villanymotor hajtja. Emellett hihetetlenül hatékony fékrendszerrel rendelkezik, ami ajármű elektromos rendszerén és az energia-visszanyerő képességén múlik jórészt. Az e-tron 6,8 kWh energiát képes visszanyerni fékezés közben. Annak ellenére, hogy az autók elektromosak, hűtésre van szükségük a motorokhoz és az akkumulátorokhoz, így a légbeömlők és a hűtőrácsok továbbra is az autó külsejének részét képezik majd.

A cég szinte már a teljes palettájának rendelkezik e-tron változatával is, így ezek az Audik az egyik legkeresettebb elektromos autók Európában, különösen a skandináv piacon. Norvégiában, amely az elektromos mobilitás úttörő országa, az év első felében ez volt a legtöbbet eladott (92%) személyautó-modell. Az e-tronokat Brüsszelben gyártják egy zéroemissziós gyárban. 


A 2022-es kisautó az e-tron sorozat egyik legizgalmasabb tagját az RS GT-t mintázta meg kicsiben. A modellezőNŐ Lindsey Lee, szép munkát végzett. A forma jó, bár ekkora méretben (is) szinte mindegyik nagy Audi ilyen formájú. A tamponnyomatok nagyon aprólékosak, szépek. Az üvegezés viszont nagyon vastag emiatt a beltér is inkább csak sejthető. Ezen ideje volna már javítani. Én valami szebb kereket is el tudnék képzelni egy ilyen kaliberű autón az itt bemutatott PR5-ösön és az alternatív RA6-on kívül. De ez meg a gazdaságosság kérdése. A színkínálat kimerül egy piros és két szürke árnyalatban.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése