2023. december 19., kedd

Bayern Fan

 Audi A3

(Majorette)

bemutató

Feltűnt a kisautó a szép formájával de leginkább a méretével. Ami sajnos nagyon elrontott, eltér a szokásos 1:64-67-esektől. Túl nagy a Matchbox/Hot Wheels hasonló kaliberű járgányaihoz. Talán a Siku tud még ekkora batár kisautókat kiadni.

A Majorette a Bayern München dekorációval készített ötös szettjének tagjaként adta ki a kis A3-ast. A piros kisautón nem szép a fehér dekoráció, sok helyen festékhiányos, de ugyanakkor  pontosak a matricák. A kisautó könnyen fölismerhető, de hogy 2. vagy 3. szériás, azon már elgondolkodtam és csak nagyon sok kép megnézése után dőlt el a kérdés, hogy az utóbbi. A hűtőrács és a lámpák nem túl meggyőzőek.

A kerekek rendben vannak, sok variáció nem kell ide. A lámpák dekorja megfelelően részletes bár hátul hiányzik. A beltér - amennyire látszik - elfogadható. Talán csak az extra kiadás emelheti ki az átlagból, ezáltal válik gyűjtői igénnyé.


Az Audi A3-at 1996-ban adták ki a széles körben népszerű Volkswagen Golf ellen. Jól számítottak, hiszen az elmúlt 25 évben az Audi egyik legnépszerűbb autójának bizonyult. Anno, az Audi autótervezője, David Caffrey egy új ferdehátú modell vizionált, amely a régóta már  sikeres Golf sorozathoz illeszkedne, illetve kibővítené a kategóriát egy kicsivel még igényesebb és talán kissé sportosabb megjelenéssel. Mindamellett azonban kellőképpen teleraknák a legújabb technológiával és extra funkciókkal, jobb minőségű anyagokkal, amelyektől az A3 sokkal előkelőbbnek tűnne. A terv elfogadva, megvalósítva és a siker beigazolódva, hiszen azóta, jelenleg a negyedik generációja fut már. Míg az első két generációja a Volkswagen Group A platformján alapult, addíg a harmadik és negyedik generációs A3 a Volkswagen Group MQB egyenplatformját használja.

 

 

Kezdetben az A3 csak háromajtós változatban volt elérhető, és sportosabb stílust mutatott az általánosan dicsért Golfhoz képest. Elsőkerék meghajtást kapott alapból, de – Audi lévén – a Quattro hajtást is alátették a későbbiekben. Soros négyhengeres motorválasztékát az 1,6 és 1,8 literes benzines és az 1,9 literes dízeles alkotta, különböző teljesítményekkel, amelyek a sportváltozatban elérték a 220 lóerőt is. 1999-ben az Audi bevezette az ötajtós karosszériát, de készült belőle lépcsőshátú is. Ez utóbbi kettő a későbbiekben megszűnt és csak a sportos jellegű háromajtóst kínálták. 2001 és 2003 között Győrben is gyártották.

 

A második generáció 2003-2013. között futott, itt már megjelentek a TFSI és TDI motorok valamint az  „S Tronic” névre keresztelt új, automata, duplakuplungos, hétfokozatú sebességváltó. 2008 nagy év volt az A3 számára a modellfrissítés miatt. Számos új optikai elem módosult, kívül-belül.   Ekkor jelent meg a Cabriolet, sőt az öthengeres, 2,5 literes, 335 lóerős turbómotorral, Quattro négykerék-hajtással és hétfokozatú S Tronic sebességváltóval szerelt RS3 is.

A harmadik generáció (2013-2019.) már az MQB moduláris platformot használta. A

generáció 2020 óta fut, közös platformon a SEAT Leon Mk4, a Skoda Octavia Mk4 és a Volkswagen Golf Mk8 modellekkel. 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése