átalakítás
Az országunk autópályáin csak nyíllövésnyi alagutak vannak, azok is jobbára csak homokos szőlőskertek alá süllyesztett betoncsövek. Ám aki tőlünk nyugatabbra utazgat az már igazi, izgalmas alagutakat, alagútrendszereket is igénybe vehet a hatalmas hegyvonulatok mielőbbi gyors leküzdése okán. A több kilométer hosszú alagutak is rejtenek veszélyeket és az ott közlekedők ügyessége, felelőssége sajnos ugyanaz, mint a felszínen közlekedőké. A baj tehát az alagút mélyén is megtörténhet és onnan elég nehéz a menekülés. De erre is van megoldás....
Kutatásaim során nem találtam ehhez hasonló kisautót, így természetesnek vettem, hogy én készítem el először. A donorjárgány a Siku féle Actros teherautó, amiből értelemszerűen kettő darab kellett a művelethez. Mivel pontos méretek nem állnak rendelkezésre Több gyártó többféle kivitele), ezért fotók alapján arányosítottam be a jármű hosszát és ez alapján vágtam ketté mindkét kisautót. A két féldarab alvázcsonkját egy alsó és egy felső sztirol lappal rögzítettem egymáshoz, ami kellő csavarószilárdságot ad. Ezután kapott egy - a két hosszanti élén finoman lehajlított - sztirol tetőelemet, amit a két fülke hátuljához ragasztottam. Így már elhajlás ellen is rendben volt, a kész dobozszerkezet kellően merevre sikerült.
Az oldalfalak befaragása ezek után már nem volt túl nagy kihívás. Az egyik fülke tetején levő kiálló villogók helyét befedtem, mert ebben az esetben különösen fontos a minél alacsonyabb magasság. A villogók így matricából készültek. A dekoráció az egyik konkrét példa lapján készült. Összességében úgy gondolom, hogy egyedülálló modell készült, mivel nem találtam hasonlót ebben a léptékben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése