A DB7 és változatai voltak az egyedüli Aston Martin
autók, amelyeket Bloxhamben gyártottak, és az egyetlenek, amelyek a Jaguartól
örökölt acél konstrukcióval rendelkeztek (az Aston Martin hagyományosan
alumíniumot használt autói karosszériájának felépítéséhez) A kompresszoros, sorhatos
alap motor teljesítménye 340 lóerő volt. de 1999-ben a Genfi Autószalonon
bemutatták az erősebb DB7 V12 Vantage-t, melynek 5,9 literes, 48 szelepes,
V12-es motorjának teljesítménye 426 lóerő lett. A TREMEC T-56 hatfokozatú kézi
vagy a ZF 5HP30 ötfokozatú automata váltón keresztül hajtott az autó és így
elérte a 299 km/h végsebességet is.
Gyors volt a
Matchbox, hiszen az eredeti modell megjelenésével egyidőben már ki is jött a
hatvanad méretű modellváltozat. Kisebb-nagyobb megszakításokkal 2010-ig volt
kínálatban. Ezalatt többféle szürke, fehér, kék és zöld színekben volt kapható.
Érdekessége, hogy nem spóroltak a kerekekkel, többféle keréktípussal is
szerelték, sőt a legtöbbet egy szép és ritka változattal (pc20-bksv-GYEwh)
feliratos
gumikkal. Ezeknél a példányoknál a kifestések is gazdagabbak voltak
megjelentek több változatban is már a lámpáknál, hűtőrácsoknál és a
szélvédőkereten is. A beltér viszont nem változott, az maradt a nem túl
bonyolult alapváltozat. Ami érdekesség még az ablakok esetében, hogy volt egy
ezüstös felületű, átlátszatlan verzió is, ami azért elég ritka a márka
történetében.
Maga a forma és a
kialakítás az adott Matchbox érának megfelelő: nem túlbonyolított, de azért a
fontosabb részletek megtalálhatóak rajta. Messze nem hozza az eredeti autó lapulását, sportosságát. A kifestések, kiváltképpen a teljes
körű kifestések hangsúlyozzák ki igazán ezeket a finomságokat vagy éppen azok hiányát. Az
alapváltozatnál ezek szinte elsikkadnak. Egyes sorozatoknál még matricákkal is
megpróbálkoztak a még előkelőbb hatás érdekében.
A felújítás során
semmi extrára nem törekedtem, igyekeztem az eredeti állapothoz közeli, azt
fölülről közelítő szintet elérni. A ronda sárga ablak módosíthatatlan és ez nagyon rányomja a bélyegét a kisautóra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése