Mercedes Benz 250 SE / AMG 300 SEL 6.3
(Sablon)
felújítás-átalakítás
Így készült el a hatvanas
évek vége felé és a hetvenes évek elején az az 6526 darab 6.3 literes M100
típusú V8-as motorral szerelt kéttonnás sportlimuzin. a sportos karakteren túl
azért a luxus sem maradhatott ki a kocsiból, így felszerelték 4 tárcsafékkel,
központi zárral, elektromos működtetésű ablakokkal, szervokormánnyal, motoros
napfénytetővel, klímaberendezéssel, hifivel, hátsó árnyékoló függönyökkel,
olvasólámpával és asztallal is.
Innen már az AMG, a Mercedes
(akkoriban nagyjából hivatalos) tuningcége vett a kezébe öt példányt a
túlsúlyos, de erőteljes limuzinból. Lefejtették róla a felesleges
alkotórészeket és a motort meg felfúrták 6.8 literesre. Az eddigi nem kevés 300
lóerős kocsi immár 428 lóerőt tudott és jóval kisebb tömeget kellett mozgatnia.
4.2 másodperc alatt érte el a 100 kilométer per órás sebességet, míg a
végsebessége 265 km/h volt. Átfestették pirosra, kidekorálták kissé,
felszerelték a szükséges kiegészítőkkel és elindult a versenypályák felé. Az
elért néhány siker ellenére igazán nagy karriert nem futott be, többek szerint
a szabályok változása és a megfelelő gumik hiánya miatt.
Ilyen megjelenés és a vele párosult erő és dinamika együttállása bizonyos személyeket egy megvadult disznóra emlékeztette, tehát most már érthető a kocsi beceneve. Két tesztautó és három versenypéldány épült összesen a Piros Disznóból. Az utolsó darab a Finn Autómúzeumban található.
Ilyen csodás modelltörténet ritkán van, így engem is megragadott. nem kevésbé az autó megjelenése. Az ellentmondások harmóniája. Ezért már korábban is kerestem a donort ehhez a modellhez. Kapóra jött a dobozban négy évtizede pihenő kis spiáter. A felújítás során minimális kiegészítések kellettek az eredeti karosszéria visszaállításához és némi többlet anyag a kerékszélesítések elkészítéséhez.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése