Nissan Hardbody 1995 (D21)
(Matchbox)
bemutató
A Nissan teherautók története 70 évre nyúlik
vissza, de mégis az 1990-es években jelent meg a márka egyik legikonikusabb
formaterve, a pickup formátumú Hardbody. Mi is a Nissan Hardbody története röviden?
A Datsunt 1933-ban alapították Japánban és
később természetesen elsősorban Amerika felé próbáltak nyitni. Észak-Amerikában a
vállalat a „Datsun” nevet használta az 1980-tól 1983-ig terjedő modellévek
között, majd 1984-ben „Nissan Datsun” névre, majd „Nissan” névre keresztelte át
magát. A Datsun Pickup nem csak egy új jármű volt, egy teljesen új koncepciót
képviselt ott is, a kompakt vagy mini teherautót. És ma a kompakt teherautók a
legkelendőbb járművek közé tartoznak az Egyesült Államokban. A szóban forgó
pickup hivatalosan D21 néven futott. Egy
megbízható 4x4-es rendszerrel meghajtott masszív pickup az amerikai piacon igen
népszerű lett. Kétajtós, King Cab – vagyis hosszított kétajtós – és négyajtós
változatban is kínálták 1985 novembere és 1997 között.
4 hengeres és V6-os dízel erőforrásokkal (2,4
literes, négyhengeres hengerenkénti háromszelepes 106 lóerős) szerelték, ötfokozatú kézi vagy
három-négyfokozatú automata váltóval. Később megjelent a háromliteres erőforrás
is. Érdekes, hogy kínálták hátsó és négykerék-meghajtású változatban is. A
Hardbody név a duplafalú padlólemez miatt ragadt rá, amely konstrukció igen jó
merevséget adott a kaszninak.
A
korábbi generációkkal ellentétben ez a modell világszerte kétféle
karosszériaváltozatban volt elérhető. A két- és négyajtós karosszériát Japánban
tervezték, míg a King Cab változatot az Egyesült Államokban, a Nissan
kaliforniai San Diegó-i stílusstúdióiban alkották meg. Mindegyik változat
egyedi homlokdizájnt kapott, az amerikai változatnak más a motorháztetője és
szélesebb, kiszélesedő első védőburkolata.
Extrákkal
is szerelték igény szerin, amely tartalmazta a légkondicionálót, az elektromos
tükröket, a könnyűfém keréktárcsákat és a krómozott karosszériaelemeket,
például a tükröket és a lökhárítókat. Az SE jobban felszerelt volt, és
megrendelhető volt a napfénytetővel, elektromos ablakokkal, zárakkal és
speciális, 15x8 hüvelykes "Robot" könnyűfém keréktárcsákkal.
2020-ban került a polcokra az igencsak szépen megformált kisautó. Látszik rajta, hogy nagyon lélekkel csinálta a tervezője. Sok-sok részlet a helyén van. Piros, kék, fekete, fehér, türkiz színekben adták ki, melyek szépek mind, de talán a metál türkíz a legszebb, a szerény szürke díszcsíkkal. Háromféle kerék tartozhat hozzá, ezek közül csak az egyik, a 10 küllős a telitalálat hozzá, a többi (későbbiek) az nagyon felejtős és kommersz. Ez viszont méltón csatlakozik a kocsi részletességéhez. Maga a kisautó pontosan hozza az eredeti autó arányait. A King Cab változat készült el kicsiben, ami annyit jelent, hogy egy kétajtós fülke van hátrafelé egy kis rakodórésszel megnyújtva. A szürke (vagy sötétszürke vagy fekete vagy csillogós) padlólemez anyagából van kialakítva a kocsi frontja, valamint a plató aljának egy része, ami bár részletes és szép is, de kifestetlenül ront az összhatáson. A beltér - hasonló színekben - kellően megformázott, bár nincs túlgondolva (pizzakormány). Viszont a platóhoz érve jön a kellemes meglepetés. Egy pótkerék és egy lánc van "odadobva" a platóra. Valójában csak miután kiszíneztem őket, lettek igazán látványosak és élethűek. De így viszont már nagyon megéremlik a pirospontot. Sőt még arra is törekedtek, hogy a kerék mintázata hasonlítson a többi négyhez, ami azért szinte példanélküli ebben a műfajban. Apró szépséghiba, hogy 1 milliméterrel kisebb az átmérője a pótnak. És a vastagsága is kisebb.
Nagyon jó megoldás viszont a finoman színezett és vékony üvegezésből kialakított tetőablak, ami az eredetieken is egy rendelhető extra felszerelés volt, így itt most nem gyerekszem csalogató kamu részletről van szó. Az ablaktörlő finom részletezettsége illetve a két külső tükör is sokat dob a megjelenésén. Az ilyen autóknál a vonóhorog természetes tartozék, így abszolút jól tették, hogy ezzel is felszerelték a kisautót.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése