Mercedes Benz 250 SE / AMG 300 SEL 6.3
(Sablon)
felújítás-átalakítás
1. rész
Furcsa név egy luxuslimuzinból gyártott versenyautónak, ez kétségtelen. De van rá magyarázat, később kiderül. Nézzük meg, hogy miként lesz egy elegáns sötétmetál színű suhanó utcai menedzserkocsiból élénkpiros színű, versenyzésre alaposan fölkészített, erőtől duzzadó sportgép. Kicsiben.
És
innentől megfordítva következik a történet folytatása. Ennek a
kisautónak a sorstársa volt a BMW 3.0 és a Renault R16 is. Az ő
történetüknél megtalálhatók a történeti előzmények. Az én kisautóm
tulajdonképpen nem annyira kicsi, hiszen nagyjából a King Size méretnek
megfelelő, 1:3x léptékű. A belga Sablon cég terméke. A közepesnél kevéssé ismert Sablon cégről már tettem említést egykorábbi írásomban. Az ott leírtaknak megfelel az kis Mercim állapota
is. Erősen lejátszott, ifjúkori tuningolás áldozatául esett, éppen csak ki nem
dobott példány feküdt a
dobozban.
Nyilvánvalóan az eredeti állapotot közelítően sem tudom visszaállítani a
lényeges alkatrészek hiánya miatt. Valami más megoldást kell találni a
kocsi
újraélesztésére és az utókor számára történő megőrzése érdekében.
Alaposan
utánanézve a részleteknek kisautó egy hatvanas évek végi 250-es Merci,
ami
nagyon hasonló a korabeli, jóval ismertebb 300 SEL-hez, a Piros Disznó
alapjához. Alakul a dolog, illetve ebből a gondolatmenetből született.
A korabeli tuning rendesen lerontotta az állapotát - mai szemmel nézve. De nekem akkor ez nagyon komoly tuningnak számított. És akkori ésszel nem foglalkoztam az alkatrészek átalakításával, elmúlásával. Meg technikailag és anyagok tekintetében sem voltam eleresztve. Csak ami akadt otthon. Megvizsgálva a kisautó állapotát kitűnt, hogy nem reménytelen a gondolat: Red Pig lesz belőle. Lökhárító nincs rajta de nem is kell, a kerekeket amúgy is cserélni kellett volna, amúgy az ablakok kivételével minden lényeges rész megvan rajta. Indulhat a kaland. Az első lépés a szétszedés és a vastag, többszöri (eredetileg bronz színű volt, erre került a piros réteg, majd végül fehér lett) festékréteg eltávolítása. Az igazi kihívás a szélvédők elkészítése volt, mivel érdekesen, duplán íveltek az ablakai elől-hátul. Vékony fóliából hajlítgattam, alakítgattam ki, míg végül elfogadható lett.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése