2023. április 26., szerda

Ezt azért nem kellett volna

 Fiat 500x

(Matchbox)

bemutató

 
Volt anno a Fiat 500. Egy aranyos kicsi autó volt, szerették, népszerűsége nagy példányszámot eredményezett. Aztán néhány évtizeddel később jött a retro változata. Kifogástalanul megoldották a feladatot, sikeres lett az is. Meg is lovagolták a sikert és azzal a lendülettel át is estek a ló túloldalára. Másképpen mondva: igyekeztek minél több bőrt lehúzni erről a sikerről, erről az alapmodellről.    
 

 
Először lett az 500L ami egy ötajtós MPV egyterű. Ez már önmagában is megcsúfolja az eredeti kisautó koncepcióját, de hát nagyon jó hívószó a "retro500-as", így lehúzták ezt a bőrt is róla. Fiat 500-nak bumfordi, családi autónak lehetetlenül kicsi, ezzel szemben nagyon trendi. Erre tettek még egy lapáttal és (ál)"terepjárósították" és lett belőle 500x. Ami annyit tesz, hogy a korábbi Panda 4x4 összkerékhajtásra elhelyezték az 500L kaszniját, pár centit emeltek rajta és optikai tuninggal(!) terepképesnek tűnő autóvá varázsolták. 1,2, 1,4 és 2,0 literes motorokkal szerelik és természetesen van automata váltós kivitel is belőle.
Mindezzel nem kellene sokat törődnünk, hiszen ez a kor szava, adjunk a látszatra, a belbecs másodlagos. És sokszor a kettő együtt drága is és kényelmetlen is tehát erősen rétegmodell lesz belőle. És itt kell(ett volna) föltenni a kérdést a modellezőknek. Tényleg érdemes időt és energiát feccölni egy ilyen gnóm modellezésére és gyártására? Ennél sokkal népszerűbb, szebb, praktikusabb és dögösebb autók léteznek, amiknek viszont nyoma sincs a kínálatokban.


 
A fent leírtak ellenére elkészült a kisautó, és innentől kezdve már van miről beszélni kisautós körökben is. Jó lett-e vagy sem. Függetlenül attól, hogy az eredeti 2016-os széria milyen. 
Első ránézésre egy krumpli az egész, ami beszorult valami szögletes keret alá. Ez így nagyon durva, egy tetőcsomagtartó - mert hogy az akar lenni a szögletes keret - nem így néz ki manapság, és ezért ekkora léptékben fémből kiöntve nem is kivitelezhető. A kocsi formája rendben van, a részletek is hellyel közzel. Jó a tamponozás a lámpáknál és a kis logoknál. De a hátsó, lökhárító tetején levő piros kis lámpacsíkot már nekem kellet rátennem, így az ebbéli öröm sem teljes. A tükrök valamint a kilincsek kimondottan bumfordira sikerültek, az autóhoz viszonyítva meg végképpen. A kerékíveknél is vaskos csalással találkozhatunk. A kerékíveket a valóságban egy fekete műanyag rátéttel "nagyobbítják" meg, optikailag olyan hatást keltve, mintha terepjárósabb lenne a kerék és kaszni közötti távolság. Itt viszont kicsiben az egész sárvédő domborítást a padlólemezből kialakított vaskos ívvel oldották meg. A felni mintázata jó, akár ilyen is lehetne a valóságban, azonban a kerék méretét túlzónak érzem a kasznihoz képest. Összességében nem egy szemet gyönyörködtető modell, de a gyerekeknek játszani azért tökéletesen megfelel és itt most ez a lényeg.
2017-ben adták ki először, ötféle színben. Fekete vagy sötétszürke szín társult hozzájuk, a padlólemez-lökhárító-kerékív-belsőtér panel okán. 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése