Opel Senator (SIKU)
felújítás és kritika
Innen még egészen szép
A SIKU cég kisautója erősen
leharcolt állapotban, kerekek nélkül került hozzám. Már a festése is sokadik
volt. De a kocsi olyan gyerekkori emlékeket idézett föl, hogy nem volt kétséges
a megmentése. A szétszedés után sokáig áztattam a kasznit, hogy elváljon
rendesen a lakk és festék kombó a spiátertől. Az öntvényen nem kellett
csiszolni semmit, sorjamentes példány került a kezembe. A kocsi jellegéből
adódóan valami sötétebb, elegánsabb metál színt kerestem rá. (A fotón sajnos nem jön át a mélybarna metál szín, de a valóságban szépen mutat.)
Az Opel Senator 1978-ban
jelent meg, a cég zászlóshajójaként, a korábbi Diplomatot leváltva. Ez, az
akkoriban még felsőkategóriába tartozó modell olyan német típusokkal konkurált
mint a BMW ötös sorozat (E12) vagy a Mercedes W123. Az Audi még csak bontakozni
kezdett azidőtájt. A közismertebb Commodore fölé helyezett Senator négyajtós
kivitelben készült. Viszont az alapjaira épülve készült a kétajtós sportkupé a
Monza is. Hathengeres 2,8 és 3,0 literes benzines (később 2,3 literes dízel,
sőt egy kis sorozat turbodízel változat is megjelent) motorokkal szerelték és a
korábbi váltóktól eltérően külön ehhez a típushoz kialakított Getrag váltók
voltak bennük, a nagyobb teljesítmény hátsó kerekekre történő biztonságos
átvitele érdekében. 1982-ben kissé ráncfelvarrták, ami elsősorban az apróbb
módosításokkal ellátott és a jobb légellenállási értékekkel rendelkező
karosszériában nyilvánult meg.
Érdekesebb, bár elég kis
példányban gyártott változatai a kabrió és az összkerékhajtású voltak. Az
Irmscher tuning cég 3,6 literesre növelte a hengerűrtartalmat, így már 203
lóerős lett a csúcsgép. 1986-ban az Omega váltotta a sorban, illetve az Omega
meghosszabbított változataként a Senator B is megjelent egy hatéves gyártási
periódussal, nem túl nagy darabszámmal.
És ilyenre sikerült kicsiben
Hát igen! Szabad szemmel is jól látható, hogy itt valamit (konkrétan: szinte mindent) nagyon elmérték a germán modellkészítők a Sikunál. Se a kocsi arányai, se a tengelyek előtti/utáni túlnyúlások se a tetőív nem stimmel, közelítően sem. Mert amúgy a részletek még elfogadhatóak lennének, de az összhatás felismerhetetlenné teszi a kocsit. Kár érte.
Egy márka, egy család, egy modellkorszak
Léptékét tekintve – ahogy a
SIKU kisautók esetében lenni szokott – nem tud illeszkedni egyetlen más márkájú
1:6x körüli kisautóhoz sem, így került a korábban megmentett D Kadett mellé, ahol nagyjából stimmel a lépték.
A hátsó lámpák sem egészen ilyenek
Talán innen nézve nem látszik semmi zavaró
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése