Aston Martin DBS Volante
(Matchbox)
bemutató update
Az Aston Martinokról sok
mindent lehet tudni, de – talán az exkluzivitása révén - azért
mégis csak egy távoli és elérhetetlen luxust jelent a szemünkben.
Cirka 285.000 angol fontért máris 007-esnek érezhetjük magunkat.
Ezt a modellt láthattuk a James Bond sorozat Casino Royale és
Quantum of Solace epizódjaiban is. Még törve is! Igaz nem kabrióként. A DBS Volante
hatliteres, V12-es, kézi összeszerelésű – Kölnben (!) készülő -
motorja a maga 510 lóerejével nem csekélység még ebben a
kategóriában sem. A luxusfelszereléseket, karbonokat, könnyűfém ötvözetű alkatrészeket, marhabőrös belsőket nem is érdemes már
említeni, itt ez természetes.
A
cég tizenhatodik kabriója a legfejlettebb tetőmozgató
mechanizmussal rendelkezik. Gondolom, az elsőét sem nagyolták el,
tehát ebben a műfajban aztán jobbról nem is beszélhetünk.
Szerintem csak erről a részéről is már lehetne egy-két önálló
írást összehozni, a kocsi többi érdekességén kívül. Az izmos kinézetű, 2+2
üléses GT formaterve sem utolsó de szinte minden részletnél
megállhat a hozzáértő szem és elcsodálkozhat a finom
megoldásokon. Amik mellesleg nagyon elegánsak és nagyon angolosak
is. Itt már olyan magasságokban beszélhetünk az arisztokratikus előkelőségről és
szőrszálhasogatóan mesterkélt módon kimondott követelményekről,
amik a józan műszaki ésszel éppenséggel még igazolhatók, viszont mivel lehetséges
a kivitelezésük, ezért – jó pénzért – azt is kitalálják,
megvalósítják, legyártják és beleteszik. Aztán meg
megemlítik. Sokszor. És ez így van jól ezekben a körökben, mert egyébként unatkoznának a klubban.
Abszolút
csúcs dolgokról beszélhetünk minden porcikája esetében, és ami
a lényeg, hogy ennek ellenére - némely kortársával ellentétben
- még szép is az autó. Mi több, szemet vonzó. Ilyet érdemes
megmintázni kicsiben. Viszont elnagyolni nem szabad. A Matchbox sem tett ilyet ezúttal.
A
Matchbox változatra egy jó szót találtam: tökéletes. Akik
olvasták már írásaimat, azok talán emlékeznek, hogy itt-ott
bizony eléggé negatív színben állítottam be – főképpen a
régebbi - Matchbox kisautók léptékarányos megjelenítését. Ilyenkor elsősorban az eredeti és a kisautó arányait
boncolgattam, hogy miért is nem lehet egyből felismerni némelyiket
a polcon. Nos, az Aston esetében ez a véleményem pont az
ellenkezőjére változott. Akár egymás mellett nézzük, akár
egymásra téve az azonos nézeteket, rá kell döbbenjünk a
pontosságra, aránykövetésre.
Külön-külön is látszik a hasonlóság
Egymásra montírozva pedig bebizonyosodik a tökéletesség
A részletek, a színek, a formák kicsiben is olyanok mint az eredetinél
És ez nem csak a külsőre, de a
belsejére és annak részletgazdagságára is igaz. A belseje nem
csak valamilyen belső rész, hanem a valósághoz igencsak közelítő
kialakítású. Ha jól megnézzük még a kárpit színárnyalata is
teljesen hasonló igyekszik lenni, a kaszni színéről meg nem is beszélve. Talán
az első lámpák grafikája nem érthető egészen, de ha ezt
betudjuk a bura ködös dél-angliai tengerparti naplemente fényjátékát visszatükröző csillogásának, akkor elfogadható. Egyetlen
gyengéje a dolognak, a szélvédő fémkeret nélkülisége, amire
nyilván lehet gyártástechnológiai okokat is találni - találtak is. Lépjünk tovább! A hátsó lámpák festetlensége nem feltűnő ebben a karosszériaszínben, akárcsak eredetileg. Jó, hogy - legalább - egy ilyen kis angol arisztokrata - és filmsztár -
gyöngyszem állhatott be a garázsomba.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése