Ford F1
(Hot Wheels)
bemutató
Az F1 itt nem a Forma egyet jelenti, hanem a Ford 40-es évek végén indított "F" sorozatú kisteherautó sorozat (manapság pickup néven ismerhető fel) kódját. Az F jelzés egyébként a mai napig is érvényes erre a kategóriára. Ez annyit is jelent a Ford esetében, hogy a háború utáni útkeresésben a megváltozott dizájn alá egy teljesen más, a - korábbi gyakorlat szerinti - személyautós alapoktól jócskán eltérő alvázat fejlesztettek ki a kisteherautók számára - 1 millió dolláros költségvetéssel. Ezen a plató és a zárt doboz is egyaránt elfért, a számos speciális felépítményről nem is beszélve. Az alváz tervezése során fontos volt a variálhatósága (nyolc méretben készült) a teherbírás és a méret függvényében. Ma ezt moduláris padlólemeznek hívják. Ez a modell volt a legkisebb, vagyis az F1. Az 1947-1952 között gyártott első generáció hamar népszerű lett, ami nem csoda: a praktikum mindig nyerő.
A 3,7 literes sorhattól az 5,2 literes V8-g számos motorral szerelt autókat 16 helyen gyártották az Államok területén. A megnövelt fülke, a nagyobb ajtók, az egy darabból álló szélvédő, a szögletesebb formák, a növelt kényelem, a belső szellőztetés, az új dizájn és a többiekhez képest újdonsággal bíró sok részletmegoldás hamar sikert hozott. A legkisebb modellek 3 fokozatú váltóval szerénykedtek szemben a csúcskategóriás teherváltozatok öt fokozatához képest.
A fülke hátsó ablaka meg olyan van is meg nincs is megoldású: ott a helye, dudorodik is valami, de még nem született meg az ablaknyílás. A piros kerekek bátrak és határozottan jól mutatnak rajta, összhangban vannak a tuning beltérrel és a dekorációval.
Örülök, hogy a Verdabörze megtalálta nekem ezt a kisautót és bekerülhet az amerikai pickup sorozatba a vitrinemben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése