Mercedes
Benz 200 (W114) Corgi átalakítás
Vannak
olyan autók szép számmal amelyek valahol etalonnak számítanak
nem csak az adott gyár történetében de a világ
autórepertoárjában is. Az állólámpás Mercedes is egy ilyen
ikon. Előtte is voltak szép Mercik, utána is készültek sikeres
és formás darabok mégis számomra mindenképpen ez egy kiemelkedő
modell. Ennek ellenére a modellautó piacon alulreprezentálnak
találom. Talán ezért is nem volt még belőle mindössze csak egy
(Schuco) változatom eddig. Az adódó lehetőségre lecsapva,
megszereztem tehát ezt a kissé kopott, egykor rendőrautóként
napvilágot látott állólámpást magamnak.
Azt
be kell látni mindenképpen, hogy mostanában Mercedes állólámpásról
a legtöbbet tudó+publikáló szakember a Totalcar szakírója
Csikós Zsolt, aki rendelkezik is állandóan több-kevesebb,
jobb-rosszabb állapotú példánnyal belőle, meg egy tökéletessel.
Ő viszont már mindent
leírt amit
a típus történetéről tudni illik rajongói szinten vagy
ami javítgatások közben érdekességként előkerül így ez
alkalommal maximum hivatkozni lehet rá. Az érdekes változatokra
viszont kitérnék, hátha érdekel valakit még. Az addigi
legsikeresebbnek tartott, Paul Bracq által tervezett, 1968 és 1976
között gyártott Mercedes modell az általunk leginkább ismert
megjelenésén túl (gyárilag, hivatalos autóépítő cégek vagy
garázstuning által) készült mentőautó, rendőrautó vagy
tűzoltóautó kivitelben, kabrió, kombi, El camino vagy pompakocsi
változatban is. Volt pick up és versenyváltozata is. Kétajtós,
négyajtós, hatajtós
változatokban normál vagy nyújtott tengelytávú limuzin
kivitelben is. Négy és hathengeres, benzin és dízel motorokkal,
kormány és botváltóval is szerelték. Nagyon sok taxis használta
szerte a világon.
Még
a magyar rendőrség is használt ilyet anno.
Az
én kisautóm is rendőrautó
volt születésekor. A Corgi jó formájú és arányos
kisautóján a matricán túl a két csúcsos villogó hirdette a
hovatartozását. Ugyanezzel a tetőréssel oldották meg a taxi
változat tetőjelzőjét is. A kisautó tulajdonképpen rendben van minden
tekintetben, még az ablakai is kellően vékonyak és igen szép
színük van. Talán a kicsit nagyobb sorják , vagy öntési pontatlanságok tűnhetnek fel, de azok is inkább csak a fotókon. Érdekes, hogy az ajtóréseket pozitívra csinálták, kivéve a két ajtó közötti rész, díszcsík alatti szakaszát. itt negatív. Érdekes megoldás minden esetre. Viszont óriási megoldás, hogy az erre a típusra már jellemző bordás hátsó lámpák bordája meg van mintázva! A kocsi tehát szép és jó, természetes talán, hogy játszottak is vele rendesen,
így hozzám kerülve felújításért kívánkozott.
Mivel azonban a legsérülékenyebb része a villogója nem volt már használható állapotban ezért dönteni kellet, a sorsáról. Ha rendőrautó marad, akkor kaphat új villogókat de azokat már nem az eredeti helyére tenném, mert azok sosem voltak így elhelyezve a valóságban, csak a taxitáblás kombináció miatt (gyártástechnológia) lettek olyanok, amilyenek és kerültek középre. A tetőt foltozni akkor is kellett volna, tehát az egyszerűbb utat választottam. Vissza a civil életbe. De akkor már legyen valami vezérfonal is ami alapján készül.
Eredetileg itt valami bazi nagy vonóhorog volt, amit el kellett tüntetni a jó kinézet érdekében
Ahogy kezdődött az átalakítás
Mivel azonban a legsérülékenyebb része a villogója nem volt már használható állapotban ezért dönteni kellet, a sorsáról. Ha rendőrautó marad, akkor kaphat új villogókat de azokat már nem az eredeti helyére tenném, mert azok sosem voltak így elhelyezve a valóságban, csak a taxitáblás kombináció miatt (gyártástechnológia) lettek olyanok, amilyenek és kerültek középre. A tetőt foltozni akkor is kellett volna, tehát az egyszerűbb utat választottam. Vissza a civil életbe. De akkor már legyen valami vezérfonal is ami alapján készül.
Szépen színezett üvegek
A kereke lehetne homogénebb egy kicsit
Ekkor a Mercedes
állólámpa vonalon elgondolkodva jutott eszembe egy Totalcar
olvasók által jól ismert példány (vagy kettő?) Csikós Zsolt
autóparkjából. Ha már Karotta Hangyásza elkészült a
műhelyemben, akkor had modelleződjön le Zsolt zöld állólámpása
is, a Foltos. Tehát zöld lesz a kisautó. A tetőlukak befoltozása
után sok teendőm nem volt, mert a kocsi többi része jó
állapotban maradt fenn. A festés után a króm részleteket emeltem
ki rajta, majd visszakapta a szép kék ablakát. Így a megfestett
belseje is látszik majd ezután.
A jövő generációi előtt
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése