2015. január 28., szerda

Mercedes 500 SEC


Egy Merci felújítása (MB-43)


Technikatörténeti kötelező körök
1979-től 1991-ig gyártják a behemót kupét a németek. A kocsi a W126 nagytestvér kétajtós változata. Sorhatos vagy V8-as motorral benzines és dízel változatban készült a Bruno Sacco által tervezett modell. Az 500 jelű volt a legnagyobb a sorozatban a maga 299 lóerős 5.5 literes motorjával. Hat évig molyoltak a kocsi fejlesztésével mire előálltak vele Frankfurtban 1979-ben. Bár a fogyasztás csökkenése a németeknél is divatos és hangsúlyos volt, egy klasszis márka vezető luxusautójánál ez természetesen relatíve értendő. Az ennél a modellnél elért 10%-os csökkenésből egy kisebb japán autó 100 kilométert autózik. A másik mercis jellemző a biztonság itt is csúcstechnikát képvisel. Légzsákok, öv előfeszítő, ABS, ASR, harmadik féklámpa már akkor. A kényelemre is odafigyeltek: nyolc helyen állítható fűthető ülések memóriával, egyedi olvasólámpa, hűtött tárolórekesz, automata klíma digitális lcd kijelzővel, négysebességes automata váltó lejtésérzékelővel és tempomattal, hidropneumatikus szinttartó rugózás. A W126 a legsikeresebb modellek közé tartozik. A kupé változatból több, mint 74 ezer darabot adtak el világszerte.
A kupé megjelenésén látszik, hogy a szedanból alakították ki mégsem a nehézkesség inkább az izmosság ami először szembetűnhet. A komfort és kényelem tradicionális elemei ötvöződnek a haladó technika, biztonság és sportosság modern jellemzőivel.
Érdekesség, hogy két AMG verzió még hosszú távú versenyen is indult (Spa), sikertelenül.

A valóságnál kissé tömzsibb profil


Kisautós vonal
A kupémerci 1984-ben jelent meg először a Matchbox kínálatában. Piros, fehér, fekete színekben, különböző színű ablakokkal és dekorációkkal sőt még lézerkerékkel is lehet találni belőle. Arányai, méretei nagyjából egyeznek az eredetivel, bár az határozottan nyúlánkabb. A részletek a helyükön vannak, még a "B" oszlop nélküliség is. Ez viszont azzal jár, hogy statikai okokból játék közben könnyen megrogyhat a tető és kitörik az "A" oszlop is.


Felfrissülés
A hiány és a pótlása


Agyonfeketítésben ordít a kék is

 Kissé romos, kissé koszos, kissé rozsdás de Mercedes

Szorgos gyerekkezek által erősen lesötétített lett ez a Mercedes. Minden alkatrésze fekete a keréktől a lökhárítón és az ablakon át a karosszériáig. Belül csak azért nem lett olyan mert oda már nem fért be az alkoholos fekete filctoll hegye. Viszont a belseje meg nagyon kék ami egyben ronda és életszerűtlen is.

Mivel ez a kocsi nem annyira alvilági típus, sokkal inkább a gazdagabb, magasabb körökben forgolódó egyének autója, nekem is egy világos színű megoldás jött a képbe egyből. Alapos tisztítást és festéktelenítést kapott elsőként. Az már tisztán látszott, hogy a két „A” oszlopot pótolnom kell. Ez rövid úton meg is történt, műanyaglapok kerültek be a hiányzó fémoszlopok helyére. Az eredeti ablak – bár nem volt kopott vagy törött – sajnos a kukában végezte, hiszen a tintagyártók még mindig jobbak, mint az oldószergyártók. Az ablakokat iratfóliából alakítottam ki ezért. Ez vékonyabb is, csillogósabb is. Sőt még olyan finomságokat is bele lehet vinni,  mint a félig letekert leengedett hátsó ablak. A sötét ablak miatt ez még hangsúlyosabb.


 Nem igazán egy léptékűek

Nagy hátsó rész, bordázott lámpák

A rozsdás futómű csak egy letisztogatást és finom olajos átdörzsölést kapott. Viszont egy ekkora sportkocsi már megérdemel egy valami nagyobb és feltűnőbb kereket, mint a gyári 8dot (az majd máshol hasznosul a fölújítás után). Ezért van most rajta a szépen csillogós hatküllős kerékszett.
A belső is kapott egy finom pasztelles burkolószínt, itt-ott fabetét imitációval és máris gördülhet a többi csillagos testvére közé a luxuskocsi szekcióban.
 Korábbi párhuzamok

 Sportmercik

 Azért lapos is a maga módján

 Márkatársak különböző méretben, különböző korokból

Más volt a sportosság pár évvel korábban


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése