A VW Bogár Kabrió átalakítása Roadsterré
Bár nem Matchbox, de VW Bogár ez is,
így bátran csatlakozhat a sorhoz, ami a korábbi Bogár
változatokat taglalja. Mindenek előtt szükséges tisztázni, hogy
tulajdonképpen mi is a helyes elnevezése ennek a fajta tető
nélküli kocsitípusnak. Nem lesz egyszerű, mert egy meglehetősen
kevert képet kapunk.
Kabrióról akkor beszélünk, ha egy
meglevő ismert, általában kétajtós autónak elkészítik a lehajtható tetős változatát.
Roadsterről akkor van szó, ha eleve egy nyitott, kétszemélyes autót készítenek, amire adott esetben
még egy (szebb vagy rondább) tető is csatlakoztatható, de csak a
gyors nyári zápor idejére.
Jóllehet a német Hebmüller cég már
1949-ben gyártott a Typ 1-es Bogárból lenyitható tetejűt és azt
hivatalosan kabriónak nevezték el. Viszont csak kétszemélyes
volt, mint a roadsterek, míg az eredeti ugye négyszemélyes.
Belátható tehát, hogy elég nehéz határvonalat húzni a kétféle
változat között, valószínűleg inkább a marketing szempontok
játszanak nagyobb hangsúllyal, mint a tényleges technikai
jellemzők és kategória definíciók.
Az ablak is újonnan készült
Szép nagy hátsó
Szép forma
A mi esetünkben egy kabrió alakult át
roadsterré. Ezt – a fentiek szellemében - nem is ragozom tovább.
A hozzám került Cararama márkájú kisautó már erősen lestrapált és hiányos volt,
viszont a kabrió változat meg már ott figyelt a vitrinben. Innen jön egyből
a gondolat: mivé is lehet ez a kis autómaradvány még? Valami
különlegesebb, sportosabb fajta roadsterré természetesen. A
különlegesség alatt itt a két fejtámla mögötti kúpot értem,
ami akár kittként is kapható házi átalakításokhoz a
valóságban.
Igen hiányos volt
Szomorú látvány
Még a fémből is kellett jócskán csiszolni
Én is ezt tettem kicsiben. Kiformáztam a megfelelő alakú idomokat a valaha volt de már lefedett hátsó üléssor fölé. Leszedtem a lökhárítókat elöl, hátul. A kerekek egy egészen más kategóriájú kisautóból érkeztek. Így állt össze a talán még ritkának is mondható kisautó.
Igen hiányos volt
Szomorú látvány
Még a fémből is kellett jócskán csiszolni
A pótlás-átalakítás kezdete
Én is ezt tettem kicsiben. Kiformáztam a megfelelő alakú idomokat a valaha volt de már lefedett hátsó üléssor fölé. Leszedtem a lökhárítókat elöl, hátul. A kerekek egy egészen más kategóriájú kisautóból érkeztek. Így állt össze a talán még ritkának is mondható kisautó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése