A Kenworth K100 Aerodyneról (MB-45) már volt szó itt, ezért
ezt a részt átugorjuk és már meg is érkeztünk az én
átalakításomhoz. A dolgok véletlen egybeesése volt, hogy pont
akkor került elém a kopottas kis kamiontraktor amikor az egyik
kedvenc együttesem dolgairól olvastam. Konkrétan a
Kraftwerkről volt szó, akik turnéra indultak. Turnéra kamionnal
mennek. Többel is. Ennyiből már meg is volt a fejemben a kép: egy
olyan kamion kialakítása ami a zenekar turnéján hordozza a
felszerelést. Annyira nem is a nagy karosszéria átalakítás
játszott főszerepet ebben az esetben (bár az is volt) hanem a
kamiondobozra kerülő grafika. No meg az összhatás, hiszen végül
is ez jön majd le a szemlélőben. Az az egyszerű tény, hogy az ilyen bandák már jelöletlen kamionokkal hozzák-viszik a motyójukat, most maradjon kissé háttérben.
Milliméter pontosan beállítva a rés az elforduláshoz
Nézzük sorra. A Kraftwerk mögött mindig is száz
százalékos technikai dolgok működtek, erről (is) híresek. Tehát
a kamionjuk se legye sorozatgyártású, legyen benne valami egyedi a
grafikán túl is. A doboz, amit találtam a Matchbox vontatóhoz
jóval magasabb volt mint a vontató tető légterelője. Itt máris
alkalom nyílt a tuningra. Sztirollapokból egy teljesen új vonalú
toldást készítettem a meglévő fölé. Kiegészítve ezt, a kabin
oldalát is megtoldottam hátrafelé. Ez így önmagában nem sokat
mond, de a valóságban eléggé megváltoztatta a traktor összképét.
Markánsabb lett. Ezen felül lecseréltem a convoy kerekeket egy
kevésbé jelentős sorstársának a kerekeire. Így hátul is már
duplán duplakerekes lett, ami a valósághoz jobban közelít a
Matchbox gyári megoldásánál.
Ennyi benne a plusz
A zenekar látványvilága mindig is hangsúlyos
volt, most ezt megtetézték valamiféle 3D-s hatással is. A grafika
kialakításánál ezt is igyekeztem figyelembe venni. A matt fekete
alap az egész autóra jellemző, és ezen az alapon jelennek meg a
vékony vonalas ábrák. Nem igazán mai képek, de a montázsba ez
nem is volt szükségszerű. Némi kiegészítéssel a korabeli fotók
átalakításával alakult ki a végső grafika. Ami ráadásul
háromféle, hiszen a két oldala direkt különböző lett a
változatosság és az elkészítésének az élvezete miatt. A
traktor sárgás ablaka teljesen jól kiegészíti a nagy fekete
tömeget.
Sok újdonságot és technikai bravúrt ezúttal nem
tartalmaz az összeállítás, minden esetre egy érdekes és
számomra kedves színfolttal gazdagodott a kamionsorom.
Toldás itt is és ott is
Kissé áramvonalasabb lett az első szakasz
Csak elölről lett nagyon komor
Hátsó grafika
Jobb oldali grafika
Bal oldali grafika
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése