Átalakítás:
Matchbox (MB-3) Porsche 911 targa
Bár a Porsche 911 formája és annak verziói
megunhatatlanok még ha csak egy bizonyos évjárat sávot nézek is,
egyesek számára mégis unalmasnak tűnhet a színverziók
csócsálása. Ha nincs már több bemutatható újdonság a sorban
akkor készítünk egyet. Mit szólnátok egy targához?
Nem is olyan régen leplezték le a
911-es Porsche vonal hosszú álmot alvó, de most igencsak szépen
és frissen ébredt új tagját a legújabb Targa változatot. A
lényeg: hagyományos megjelenés, legmodernebb technika.
Igaz, hogy volt kupé és volt kabrió
de azért a tradicionális targatetős megoldás az mégiscsak más.
Pláne egy ilyen szépen sikerült változatban. És külön jó hír,
hogy az időközben erre-arra elfajult különböző nyitható
elemeket tartalmazó kivitelek után a Porsche ismét visszatért a
hagyományos értelmezéshez: széles, fix bukókeret, kivehető
eltüntethető tető, íves hátsó ablak. Ennyit a mai kocsiról, és
ezzel a lendülettel térjünk vissza a korábbi időkhöz.
Közel ötven évvel ezelőtt jelent
meg az első ilyen jellegű karosszéria a német
sportkocsigyártónál.
A név az 1906 és 1973 között
rendezett Targa Florio autóversenyből ihletődött, ahol igen nehéz
körülmények között lehetett embert és gépet próbára tenni.
Természetesen a Porsche itt is indult és sikereket ért el a 11
győzelmével.
A szóban forgó karosszéria
kialakítás két okra vezethető vissza. Az egyik, hogy a fix
bukókeret rendkívüli merevséget biztosított a karosszériának
de emellett megadta a kabrió(közeli) érzést is. Másrészt meg a
Porsche egyik fő piacának számító USA biztonsági előírásainak
szigorodásáról érkező hírek indokolták az ilyen irányú
fejlesztéseket. Végül is mindegy az ok, a végeredmény számít.
Az első ilyen 911-es 1967-ben jelent meg, azonban a nagy és íves
hátsó ablak helyett még vászonburkolattal. Az eleinte opcióként
vásárolható szépen ívelt üveg csak a későbbiek során vált
alapelemmé.
A minket most érdeklő G szériát 1973 és 1989 között gyártották. Ez volt a leghosszabb életű
nemzedék. Motorja eleinte 2,7 literes volt (150 lóerővel) a
későbbiekben 2,3 literesre módosult. Ekkor már 231 lóerőt
tudott. Érdekesség, hogy egy pár százas limitált szériában
Turbo Targa is készült belőle.
A Matchboxos Porsche soromból ez a
változat még hiányzott, így amikor begördült hozzám a
lejátszott 911 Turbo donor, én már megláttam benne a Targát.
Ennek megfelelően vágtam le ki a tetőt és a „C”
oszlopot. Ezzel a fémmunka meg is volt de az igazán nehéz rész most jött. Az ívesre hajlított hátsó üveg. Első ránézésre egyszerűnek tűnik, de kellett néhány kísérlet, hogy az igazi szabásmintát és annak alapján a végleges hátsó szélvédőt elkészítsem. A többi részen nem változott semmi.
Az arany szín egy valóságban is létező színhez áll nagyon közel.
Az arany szín egy valóságban is létező színhez áll nagyon közel.
Nagyon szép lett! A hátsó szélvédő különösen tetszik, az átlátszó műanyaggal bánni nehéz feladat.
VálaszTörlés