2017. június 12., hétfő

Opel Kocka D

Ha már az "E" sorozatot gömbölyűnek nevezték el...

Gyártsunk kockából Opelt, mondhatták a cég tervezői és nekiláttak. A harmonikus/sportos "C" sorozat után, a kor trendjének megfelelően valami szögleteset kellet alkotni népautó gyanánt. És teljesült az elvárás. Síkokkal vették körül a technikát és megszületett a "D" sorozat.

Három és ötajtós valamint ezekből származtatott kombi változatban készült de akadt azért néhány kabrio is. A szedan változatot csak az angoloknál gyártották egy ideig de nagyon gyorsan beszüntették a forgalmazását. A hatchback forma nagyon praktikus a családok számára is ezért népszerű is volt rendesen a 1979-ben a bemutatásakor. A praktikum még uralkodott a dizájn felett.
1,0-1,8 literes benzines és dízel erőforrásokkal szerelték őket. Németországon kívül az Egyesült Királyságban és Belgiumban is gyártották. Valójában nem egy hivalkodó típus, semmi különlegeset nem lehet elmondani róla, de a mindennapokban eléggé jól helytállt.

Talán a GTE/SR verzió a kétárnyalatú színezésével és igencsak szögletesre sikerült alu felnijével tűnik ki és érdemes említésre. Ez került a Siku által is megformázásra. Többé-kevésbé jól. A formára rá lehet azért ismerni, de nem ez a csúcsmodellje a cégnek, az arányokat tekintve. A másik problémám a letörött hátsó, csomagtér ajtó volt, ami egyértelmű alulméretezésre utalt. Az ajtólap és az ablakkeret találkozásánál tört le a lap. Nem is csoda, mert itt kapja a legnagyobb erőhatást ha valaki kinyitja az csomagtér fedelet. Pont itt kellett volna megvastagítani nem pedig az ablakkeretet följebb. Mint már több esetben is (mivel nem szeretem a nyíló- mozgó dolgokat), most is fixen beragasztottam a hátsó ajtót, így még plusz elemként "üvegezés" is kerülhetett bele.

Ami ennél e kisautónál érdekes, az a kétszínűárnyalatú fényezésre utaló kialakítás. Sőt valamennyire annak lekövetése kicsiben. Mert valójában ott is a kerékíveket körülvevő és a lökhárító vonal alatti fekete rész nem annyira fényezett anyag volt mint inkább műanyag kiegészítő elem. A kisautónál is egy komplett műanyag elem adja vissza ugyanezt a hatást. A színválasztás a fehér helyett sárga lett, ami ugyanolyan Opel szín volt annak idején, szinte pontosan ebben az árnyalatban.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése