2025. december 27., szombat

Honda E

 Honda E

(Matchbox)

bemutató

 Az autógyárak számára amint több-kevesebb kényszer hatására eldöntik, hogy villanyautót (is) fognak gyártani, a megjelenés tekintetében kétféle út lehetséges. Vagy egy teljesen új, akár szokatlan formát alkotnak, ami egyből tükrözi a jövőbe mutató haladást vagy pedig valamelyik meglévő modelljüket finomítgatják, alakítgatják. Ez utóbbiak a konzervatív vásárlókat célozzák meg. Nehéz eldönteni, hogy a Honda e melyik kategóriába tartozikde talán inkább a reto irányban gondolkodtak a tervezői (Yuki Terai és Fumihiro Yaguchi)


Múltbeli alapként a harmadik generációs Civicet tekintik, de ugyanakkor a formai megoldások tekintetében számos újdonságot is felmutat. A 2020-as megjelenésű kis  hátsókerék-meghajtású, teljesen elektromos kompakt, városi közlekedésre tervezett szupermini, amelyet először Urban EV Concept néven mutattak be 2017-ben. A stílusáról és vezetési élményéről szóló pozitív vélemények ellenére magas ára és korlátozott  -160km-es -hatótávolsága hátrányt jelentett, így a gyártása - 12 500db után - 2024 elején leállt közvetlen pótlás nélkül. 

 
A kocsi hátsó motorral és hátsókerék-hajtással rendelkező elektromos járműplatformot használt. A (134 vagy 152 lóerős) motor táplálásáról a vízhűtéses akkumulátorcsomag gondoskodott, melyet az autó tengelyvonalában, a padló alatt helyeztek el, így 50/50 arányú súlyelosztást és alacsony súlypontot biztosított. A platform MacPherson rugóstagos független felfüggesztéssel rendelkezik mindkét első kerékhez.
 

A barátságos és megnyugtató érzéseket keltő belső térben egy öt képernyős digitális műszerfal található, emellett innovatív kamera alapú oldalsó tükröket is tartalmaz. Az Urban EV Concept háromajtós ferdehátú karosszériájával ellentétben a sorozatgyártású változat csak ötajtós modellként volt kapható. 

 
 

 A Matchbox kisautójával nagyon sokáig találkoztam a boltok polcain, de csak nagyon sokára tudtam rászánni magam, hogy megvegyem és közelebbről is megismerkedjek vele. Talán az idegensége vagy különcsége lehetett az ok. Mindenesetre most itt van már a vitrinben, így megvizsgálhatjuk részleteiben is.

 
 
2021-2025 között van kínálatban, neonzöld, kék, piros, fehér szürke, narancs színekben. A kerék ugyanaz maradt végig, de volt, hogy a kerékközép nem csillogott, hanem feketén hagyták. A részleteit tekintve teljesen rendben van a kisautó. Értem ezalatt a kialakítást és a dekorációt is. Ez utóbbi alatt az első és hátsó lámpák -eredetileg is  - kör alakban kirakott ledekből állnak, amit itt is sikerült megoldani. Igen szép részlet. Ami nem annyira sikerült ismét az az "ócsósított" tetőkialakítás. Vagyis egy elem a tető fémje és az ablakok. A valóságban a tető fekete legtöbbször, itt viszont sejtelmesen barnás-szürke.
Az alja semmi különös, mint az ilyenfajta villamos meghajtású autóknál általában egy sima lemez, némi apró domborítással itt-ott. Biztos a valóságban is ilyen, de ha nem, az sem baj...
 Ami érdekes ennél az autónál, az a külső visszapillantó tükrök hiánya. Merthogy egy meglehetősen nagy kamerát szereltek a helyére, mindkét oldalon. Nos, ezt a két kamerát, Abo Lugo tervező meglehetősen  nagyra méretezte. Még az igazinál is nagyobbra. Ma már egy telefonban, de akármelyik kis kamerában is jóval kisebb kamerák vannak. Hát ez ilyen lett.  



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése