Ha valami kakukktojás a mai műanyagbázisú agyontechnikázott autógyártás palettáján akkor az a Morgan. Rövid bemutató erejéig már volt róla szó itt. Annyit azért hozzátennék, hogy a Morgan is puhul- puhítják. Ma már akkora a nyomás a marketing, pénzügyi és jogszabályozási oldalról, hogy kénytelenek belepréselni olyan dolgokat (a légzsáktól a szervokormányon át a hárombetűs elektronikákig, a műanyag burkolatoktól a digitális kijelzőig) amitől korábban valóban igencsak elütött a többi autótól ez a kocsi. Ma már kevésbé. Pontosabban fogalmazva a megjelenésében és a favázában még az ami, de ami a héj alatt van az már a mai kor technikája. Egy kicsit sajnálom is, hogy így alakult de hát ez a kor követelménye, nem tehetnek mást.
Angol vs. francia gyártó
A kocsi annyira tradicionálisan angol,
hogy a fénykorában kevés ilyen tradíciókövető de sorozatgyártott kocsit
találhatunk a világon. Mégis, a Matchbox figyelmen kívül hagyta jó
ideig és csak az új éra (a Matchbox és a Morgan egyaránt) terméke lett a
Matchbox Morgan.
De az már nem ez a kocsi, az már az űrhajó forma. A franciáknak,
egészen pontosan a Majorettnek viszont volt rá érkezése és előállította a
tőzsgyőkeres angol autót. nem is sikerült rosszul, bár vannak hibái.
Akkor most melyik a sok közül?
Legelőször is tisztázzuk, hogy mit is mintáztak a derék franciák. Ugyanis, bár első ránézésre mind egyforma mégis számos típusváltozat ( 4/4, Roadster, Plus4, Plus8) létezik. A Majorette csak egyszerűen Morgan felirattal kódolja a kisautót az alján. Az biztos, hogy ez a karosszéria forma a kétüléseseké. Itt is van valami tér az első üléssor mögött de az inkább csak esernyőtartó. Természetesen van négyüléses verzió is de annak a hátulja nagyon más. Ettől eltekintve a még a beltér is jó. Kormányostul, műszerfalastól, ülésestől. Tehát mélyebben ebben a léptékben nem tudunk típust azonosítani.
A kisautó jól visszaadja arányaiban az eredetit. Teszik a lapos és széles szélvédő. Mert azt már én tettem rá. Az eredeti jóval hagyományosabb alakú volt és természetesen irdatlanul vastag. És sárga. Na, hát ez nagyon lerontotta az összképet (meg a csiricsáré metáltükrös zöld és egyéb fényezések), mivel szerintem ez a szélvédő nagyon meghatározza a kocsi karakterét a maga három kis ablaktörlőjével. De a forma azért ott volt, ezért is került a műtőasztalomra egy felújítás erejéig. És milyen érdekes, hogy egyszerre háromhoz is hozzájutottam egyidejűleg. Így, bár ugyanaz az autó mégis háromféle stílust képviselnek, ahogy a valóságban is különböző féle képpen lehet megjeleníteni ugyanazt az autót, az aktuális stíluselemek alkalmazásával.
Egyből három
A fekete a sportos mai változatot képviseli az én olvasatomban. Nagy motor, széles, csillogó nagy felnik, vajbőr belső. A kétszínfestésű az abszolút hagyományos régiautós verzió a maga régies egyszerűségével. A harmadik egy középút amelyik talán a leginkább kedvelt színben, pirosban jeleníti meg a hagyományos angol roadstervilágot.
Itt egy kicsit elszámolták a tanksapkák számát, de nem mutat rosszul így sem
Ez az utolsó kép összehasonlításként került ide. Itt lehet összevetni a stíluselemeket, hogy mely időszakból is származhat a kocsink formája. Abból a korból vagy röviddel azutántól, amikor a Jaguar SS100 volt gyártásban.
Mindhárom nagyon szép lett. A kétszínű változat nekem különösen tetszik!
VálaszTörlés