2016. január 19., kedd

Mercedes E Klasse

Mercedes E variációk (W210)

Kombi és kupé

Ez az a Merci modell, ahonnan a szakértő (és a magukat szakértőnek vallók) a minőségi hanyatlást kezdetét datálják a stuttgarti márka esetében. A vezess.hu használtautó tesztjének szummája:


Mi ez?Jókora felső-közép kombi a Mercedes legszégyenletesebb korszakából. Típushibái számosak, de hangulata csábító lehet azok számára, akik kedvelik a Mercedest és a halottaskocsis bájt
Mennyibe kerül?8-900 ezerért még használható, de már elhanyagolt, elmagyarosodott állapotú kocsik vannak. Egy valóban jó állapotú, valóban keveset futott kocsiért friss vizsgával, friss szervizzel 1,3-1,5 millió forint lehet reális
Jó ez a motor  bele?A közös nyomócsöves dízelek finomabbak, erősebbek, takarékosabbak, de ez tartósabb és többet ad a klasszikus Merci-élményből
Mi van helyette?Márkahűeknek W124, ami szűkebb, de masszívabb és alig találni belőle már jót a piacon vagy az utód W211, ami jobban sikerült autó, de azonos állapotban lényegesen drágább

 Pápaszemesek

 Némi historikus háttérmegvilágítás már történt a szomszédban így csak egy két kiegészítéssel élek. A modellt gyártották Németországban több helyen és Ausztriában valamint Egyiptomban, Mexicoban és Indiában is 1995 és 2002 között. A kocsi a négyajtós limuzin változat mellett  kombi és kétajtós kupé változatban is készült. A jellegzetes különálló dupla lámpák miatt kapta a "pápaszemes merci" becenevet. A frontdizájn elég sokáig megtalálható volt különféle verziókban a Mercedes modelleken abban az időben, aztán egyszerre csak visszatértek a szögleteshez. A kombi változatot lehetett rendelni magasságállítós légrugózással is. Az első stuttgarti modell volt amelyik xenon lámpákat kapott (természetesen automata magasságállítással). A motorokat tekintve  a sornégyes 154 lóerős volt a kiinduló motor de megjegyzendő, hogy a régi sorhatost itt cserélték le - a 221 lóerős - V6-ra. Ínyenceknek volt egy V8-as 5,4 literes 354 lóerős fajta is a sor legvégén. 
Az ötsebességes kéziváltó mellett a kezdetekben volt a W124-től megörökölt 4G-Tronic automata majd később jött az 5G-Tronic.
Mint minden Mercedesből, ebből is készült számtalan kisszériás vagy egyedi karosszériaváltozat/funkció mint például pompakocsi, mentőautó, tűzoltóautó, rendőrségi járőrkocsi de a legtöbb szolgálati autó talán taxiként futott belőle. Mi több, az autó homloklemezének dizájnját még egy igencsak versenyautó is megörökölte. A kreténségekről amit elkövettek belőle, most elég legyen ez a három kép.

Sötét ablak, karcos kaszni - ez már a múlt

Ablakok megtisztulva

 A kisautóim közül a kombit a Matchbox a kupét a Welly gyártotta. Szerintem mindkettő megállja a helyét, még egymás mellé téve is, főleg a méreteket, arányokat tekintve, de akár a részleteket is nézhetjük. Ami nem mindig mondható el másoknál. Nagyon részletesnek mondható a beltér kialakítása is. Némi módosulás a piros autó kerekénél tapasztalható, ahol az eredetit egy matchbox verzió váltotta.

Mintha csak a gyártósoron lennének

Nagyon szép belső kialakítás

A történet egy sima felújításról szólt, ahol a leharcolt gyerekjátékok megtisztulnak a fölösleges dekorációtól, filctolvonalaktól, kosztól és a gyerekkezek terhétől. Ezután megszépülve átlényegülnek a vitrin csendes és zárt világába. lehet, hogy kevés CLK létezik pirosban de nekem ez a szín ebben a méretben teljesen jónak tűnt. A kombinál meg a német taxik színét igyekeztem visszaadni. Bár nem lett belőle taxi végül is.























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése