Bond Roadster
A BMW Z3 modellje a cég történetében az
első tömeggyártású roadstere
( a Z1 csak limitált
példányszámú volt). Sőt az első olyan kocsi, amit az elejétől fogva az Egyesült
Államokban, Spartanburg-ben gyártottak. Az E36/7 a roadster, az E36/8 (1999-től) a coupe vagyis a tetős változat
kódja. A modellt 1995-ben mutatták be egy video közleményben, melyben
bemutattak egy részt a James Bond sorozat Golden eye epizódjából, ahol
szerepelt a kocsi. Ennek hatására igen megugrott a modell értékesítése. A kocsi
tervezője Joji Nagashima volt aki 38 hónap fejlesztés után lett kész a művel.
A
kocsi beltere meglehetősen eltért a megszokott BMW belső stílustól és néhol
furcsán olcsó megoldások is voltak benne: például a hátsó ablak műanyagból volt
üveg helyett. Készült négy- és hathengeres (1,8-3,0 literes) motorokkal is erre
a kipufogócsövek számából lehet következtetni. Alapból ötsebességes manuális
vagy kérésre négysebességes automata váltóval szerelték. A legsportosabb
háromliteres, motorral szerelt változat 30 ezer dollárba került. 17”-os
kerekek, módosított lökhárítók, alu burkolatok, világító sebességváltógomb is
volt benne. Teljesítményével a Mercedes SLK és a Porsche Boxster ellenfelévé
vált. A még ennél is sportosabb kocsikat kedvelők részére készült belőle „M”
változat is. A Moto GP sorozatban biztonsági autóként is használták.
A még különlegesebb kiadás az említett film nyomán
kiadott 007 Bond Edition volt. A filmben Bond Kubában száguldott vele egy
darabig. Érdekes, hogy ez volt az első nem angol gyártmányú Bond autó a
sorozatban. És az első, amit nem törtek
szét a végén. A limitált kiadású modell 35 ezer dollárba került. Elsőre húsz
darabot szándékoztak így kiadni, de a nagy kereslet miatt végül 100 darab lett
belőle. A kis plaketten kívül bézs színű bőr ülések, hifi berendezés, telefon,
fa használata váltógombnál és a műszerfalon, szélterelő lemezek a szélvédő
mellett és a Bond Blue Grey szín jellemezte.
Egy másik érdekesség a mindössze egy példányban
készült, narancs színű 12 hengeres változat melynek motorja a 850i modellből
érkezett. 2000-ben módosítottak javítottak rajta. A lámpák mások
lettek, nagyobb keréktávot alakítottak ki, háromrétegű lett a puhatető,
oldallégzsákot kapott és a hűtőrács is módosult kissé valamint némileg jobb
minőségű anyagokat használtak immár. A modellből mintegy 300 ezer darabot
értékesítettek a gyártás befejezéséig, 2002-ig. Az utódja a kissé csúnyácska BMW Z4 lett.
Az én kisautóm nem tervezetten került hozzám. Mert bár nem idegen tőlem a típus mégis a festése idegenkedést okozott volna, ha választani kell. De végül is beállt a sorba. Mivel a - számomra furcsa festés - nem volt rossz állapotban, így egyből ment a BMW sorba a vitrinbe. Ez a festés egyébként egy német sörmárkát reklámoz, amiből arra is lehet akár következtetni, hogy egy promóciós kisautóról van szó. Maga a modell nem rossz, bár én a kerekeit kicsit nagynak tartom, és ez elrontja az egész látványt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése