A
jól bevált T2 után a Volkswagen jónak látta egy nagyobb kapacitású és az
orrmotor miatt kicsit rugalmasabban kiterjeszthető felhasználású furgon
létrehozását. Ez lett az LT vagyis Lasten-Transporter
1975-ben. Teljesen új, eddig nem látott dizájn, szögletesség és térkihasználás
a javából. Háromféle terhelhetőségi változatban (LT 28, LT 31,
LT 35) a teherbírás is már akár 3,5 tonna volt, 5,5 m2-es
rakterülettel (1985-től már 5,6 tonnás kivitelben is). Kétféle tengelytávval ablakos,
ablak nélküli felépítménnyel, teherautós vagy duplakabinos kialakítással. Sima
vagy magasított tetővel ahogyan az akkoriban már elvárás volt. Rengeteg
felhasználási és átépítési móddal.
A
második fészlift után már kizárólag szögletes téglalap alakú lámpákkal.
1993-tól szürke műanyag kiegészítőelemmel a kocsi elején már egészen távol állt
a megjelenése az őstől. Négféle benzines és hatféle dízelmotorral volt kapható.
Természetesen a 4x4-es változatot sem hagyták ki az igazán speciális feladatok
számára. Érdekesség, hogy az MAN a fülkét átvette és alkalmazta a teherautóin. Másrészt viszont a T2 hátsó lámpáját átörökítették rajta, egészen a fészliftig.
Az én kisautóm eléggé leharcolt állapotban került hozzám mentőként. Nagyon szeretem ezt a furgont a maga balta egyszerűségében. Jó arányai vannak a dobozjelleg ellenére és az optikai kialakítása még nagyobbnak mutatja. Csak egy sima ajtópótlás és restaurálás volt a cél. Így legyártottam hozzá a hiányzó ajtót és kapott egy új mentőautó fehér színt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése