2021. szeptember 24., péntek

Tehersport

Toyota Hi-Lux Pick Up
(Majorette)
 
átalakítás



Nem idegen ez a kisautó nekem, hiszen egy felújítás erejéig már szerepelt az oldalon a Majorette pickup, tehát akit a kocsi eredetijének története érdekel, ott megtalálhatja. Akkor csak egy sima fölújítás és megszépítés erejéig foglalkoztam vele. Úgy látszik azonban, hogy felülprezentált mennyiségileg ez a kisautó, mivel ismét nálam kötött ki egy. Hasonlóan ratyi állapotban, mint az előző. De ez nekem nem okoz gondot. Csak azért nem tettem az „elfekvőbe", mert egyébként szeretem a pickupokat, főleg ha nem a túlméretes amerikai léptékű batárokról van szó. Valamit kezdeni kellett tehát ezzel is. Egy sima, mezei fölújításnál többet szerettem volna, de vajon melyik az, az irány, ahol valami ritkát, valami változatosat hozhatok létre?



Olyan már volt, hogy megemeltem a kasznit és még terepesebb kinézetet kapott egy pickup. Tehát jöjjön a másik irány: laposabb lesz az autó. De a lapos autó a versenyváltozatokra vagy a show-car-okra utal, tehát ebben az irányban kell gondolkodni. Túlzásokba nem akartam esni, ezért a sportos kivitel mellett döntöttem. Akkor viszont egyebek is kellenek rá, amitől valóban egy kicsit sportos kinézete lesz. No de egy pickup hogyan nézhet ki sportosan? Hát csakúgy mint a Ford Transitjának egyik vagy másik változata.

   


A legelső dolog a plató befedése volt. lehetett volna egy hátul nyitott platót is kialakítani, mert az is van ilyen sportos, de maradtam ennél a változatnál. Meg az is hozzá tartozik, hogy a platón ott volt eredetileg egy faláda imitáció, amire biztosan nem volt szükségem. Ha ezt kivágom (mint ahogy ki is vágtam valójában) akkor egy nagy luk keletkezik a platón, amit aztán be kell foltoznom. Most az egyszerűbb utat választottam.





Az átalakítási alkatrészek után kutatva bukkantam rá egy hátsó spoilerre, valami nagyobb léptékű versenygép maradékaként. Ez egy kicsit szélesebb volt a kelleténél, így kivágtam belőle 3 mm-t. Sztirolból készítettem hozzá tartólábakat is. Szintén sztirolból van a fülke folytatásának imitációja is. Ezzel a kiegészítővel nem tudom, hogy nyerne-e valami aerodinamikai hasznot a valóságban egy autó, de itt most mindenképpen kellett nekem valami, ami megváltoztatja a kinézetét.
 

Az eredetileg nyitható motorházfedelet ebben az esetben is fixen beragasztottam, erre nagyon nincs szükségem. A homlokfalat is át kellett kicsit szabnom, mert az eredeti nem igazán volt szimpatikus. Túl mélyen volt a hűtőrács. Ezért a hűtőrácsot levágtam a beltér műanyagjáról, és önállóan fölragasztottam a padlólemez részeként levő első lökhárítóhoz. persze kicsit jóval kijjebb mint eredetileg volt. Ezt akár úgy is lehetne magyarázni, hogy a kocsiba nagyobb motor került, ami viszont szükségessé tette a hűtőrács előrébb hozatalát. A tetejét egy sztirollap csíkkal zártam le, így már egészen jól átalakult elölről is. Ehhez jön hozzá a hókotró szerű első spoiler és hátul a komolyabb kipufogó.


Kerestem hozzá egy pár kisebb kereket előre, illetve egy pár nagyobbat hátulra. Ezeket az eredetihez képest kissé magasabban helyeztem el a padlólemezen kialakított tengelyvályúban, egy alátét lap segítségével. A matricázás kísérletképpen is felfogható, nem akartam semmilyen konkrét logot, hanem inkább egyfajta op-art dekorációval próbálkoztam. Így lett egy érdekes, de nem túl sportos batárom és egy új dekorációs tapasztalatom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése