Volvo Truck
felújítás
A minisorozatunk második tagja még mindig a kéttengelyes változat, még mindig plató oldalfal nélkül, viszont ez a modell csöveket szállít mostantól. Ehhez kellett a hiányzó felépítményt pótolni. A Matchbox Volvo Truck sorozatát elnézve, csöveket soha nem szállított gyárilag. Arra ott volt a Leyland annak idején. Viszont a csőszállításhoz - mert az egyébként nagyon látványos dolog - rakoncákat kellett készítenem, hogy minél szabályosabb lehessen kicsibe is. A rakonca funkciója az egyébként magától szétguruló hengeres szállítmányok (farönk, cső, stb.) egy helyben tartása, minél kisebb anyagfelhasználással. A vasúti kocsikon is alkalmazott technika szerint a plató szélénél, néhány függőleges acélprofilt erősítenek oda, ami arra hivatott, hogy oldalirányban megtartsák a hengeres szállítmányokat.
Itt is adott volt tehát a két rés a platón, ezért itt rögzítettem az általa műanyagból kialakított rakoncapárokat. A csövek használt filctollakból készültek. A tokos kialakítást a felmelegített csővégbe bepréselt, nagyobb átmérőjű hengerrel alakítottam ki. Csak a nagyobb élethűség kedvéért, mert ilyen átmérőknél már a helyszínen hegesztik a csöveket egymáshoz, akár acél, akár műanyag csőről van szó.
Essen néhány szó a kisautók kialakításáról. Kettős jellemű a modell. Egyrészt az első rész - maga a fülke - teljesen részletes kialakítású. A homlokfalon minden ott van ami kell. Még a tetőt is szobrászkodták, valamiféle tetőcsomagtartó került ott kialakításra. De ott található egy doboz is, aminek az alja tulajdonképpen a fülke mögül kellene hogy jöjjön, hiszen ez egy légbeömlő szerkezet, ami a fönt beszívott levegőt vezeti le a motortérbe. Nos ennek a szerkezetnek csak a tetejét sikerült odatenni, ezért olyan furcsa. Hátrébb menve hirtelen eltűnnek a részletek. Olyannyira, hogy a hátsó világítás-rendszám-lökhárító együttes szokás szerint nem került ábrázolásra. Viszont a plató alatti légtechnika és egyéb szerkezetek még azért rajta vannak. Tulajdonképpen ez korjellemző és Matchbox jellemző is, hiszen nagyon ritka, hogy a hátsó fertályt kidolgozták.
Érdekesség még, hogy ez még 1981-es évjáratú, így ennek a kisautónak más a kereke, mint a korábban bemutatott hasonlónak. A kocsik aljára egyszerűen csak annyi van írva (mindkét esetben), hogy Volvo. A léptéket is megadják: 1:90. Ezen kívül kiderül, hogy az előzőhöz képest ezt már Kínában gyártották. Talán ez is a magyarázat a kerékminta eltérésre.A fülke belseje itt sincs berendezve, ezt a színes ablakokkal próbálták leplezni.
Essen néhány szó a kisautók kialakításáról. Kettős jellemű a modell. Egyrészt az első rész - maga a fülke - teljesen részletes kialakítású. A homlokfalon minden ott van ami kell. Még a tetőt is szobrászkodták, valamiféle tetőcsomagtartó került ott kialakításra. De ott található egy doboz is, aminek az alja tulajdonképpen a fülke mögül kellene hogy jöjjön, hiszen ez egy légbeömlő szerkezet, ami a fönt beszívott levegőt vezeti le a motortérbe. Nos ennek a szerkezetnek csak a tetejét sikerült odatenni, ezért olyan furcsa. Hátrébb menve hirtelen eltűnnek a részletek. Olyannyira, hogy a hátsó világítás-rendszám-lökhárító együttes szokás szerint nem került ábrázolásra. Viszont a plató alatti légtechnika és egyéb szerkezetek még azért rajta vannak. Tulajdonképpen ez korjellemző és Matchbox jellemző is, hiszen nagyon ritka, hogy a hátsó fertályt kidolgozták.
Érdekesség még, hogy ez még 1981-es évjáratú, így ennek a kisautónak más a kereke, mint a korábban bemutatott hasonlónak. A kocsik aljára egyszerűen csak annyi van írva (mindkét esetben), hogy Volvo. A léptéket is megadják: 1:90. Ezen kívül kiderül, hogy az előzőhöz képest ezt már Kínában gyártották. Talán ez is a magyarázat a kerékminta eltérésre.A fülke belseje itt sincs berendezve, ezt a színes ablakokkal próbálták leplezni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése