2021. április 2., péntek

Polizei 06: Miami style

 Porsche 911

(Siku)

felújítás


  Egy Porsche rendőrautó felújításának álltam neki, amikor is mintákat kerestem a neten az autópálya rendőrség leggyorsabb autóinak dekorációjára vonatkozóan. Merthogy szerettem volna valami valóságalapot is adni a dolognak. És ekkor elémgördült egy érdekes rendőrPorsche. Amerikai felirattal és csíkozással. Na ezt már megnézem. És az amerikai rendőrautókat bemutató honlap szerint is létező dologról van szó. Porsche az USA-ban rendőrautóként. Továbbfejtegetve és olvasva a dolgot kiderült, hogy abszolút egyedi darabról van szó. Mert amúgy az államok egyetlen rendőrsége sem vásárolt Porschét erre a célra. Akkor mégis mi a megfejtés? Az eredeti autó oldalán található a rejtély megoldása: Az autót a Miami rendőrség kobozta el egy kábítószer vezértől. Kidobni úgy látszik nem akarták viszont befogták - gondolom speciális célok végrehajtására. De hogy ne szúrja az ottani adófizetők szemét a luxusjárőr-járgány a feliratot azért elhelyezték az oldalán - tájékoztatásul. Meg talán egy kicsit önfényezésként is.






Ezt az egyetlen példányban létezett Porschét meg kell mintázni, ez eldőlt azonnal. Ennek megfelelően készült el a dekor. Aminek egy kis különlegessége van, hiszen a felniket is matricából készítettem el, a minél élethűbb megjelenés érdekében (a kopott Siku dekoros eredeti helyett). A lefittyedt "antennaoszlopot" egy vékony húzott szálra cseréltem. Az eredetinek - majdnem - megfelelő kinézésű fényhidat készítettem a tetejére. És itt az eredeti autó:





2 megjegyzés:

  1. Érdekes a cikk, sose hallottam én se amerikai Porsche rendőrautóról, jó választás volt ennek az elkészítése. (Kár, hogy a Miami kollégák erről nem szerezetnek tudomást...) Szépen sikerült, gratulálok!

    VálaszTörlés