Porsche 910 Carrera
(Matchbox)
felújítás
Carrera 10
Össz-vissz 15 darab készült 1966 és 1967 között abból a versenyautóból,
amit a Porschénál a 906-os sorozat tagjaként tartottak számon és a
Porsche 910, Carrera 10, 906/10 neveken emlegetik azok a kevesek, akik
ismerik. Az eredeti 906-hoz képest
az igazi különbség az F1-ben használatos, 13 hüvelykes kerekek és a
hozzá tartozó gumik használata jelentette. Az, hogy egyetlen csavar
tarja a felnit a helyén – a 906 ötcsavaros megoldásával szemben – komoly
időt spórolt a kiállásoknál. A versenygép az Európai Hegyi Bajnokságon
debütál 1966-ban. A 2000 köbcentis, 6 hengeres, 200 lovas, vagy 2200
köbcentis, 8 hengeres, 270 lovas motorokkal szerelt gépet a gyáriak
nagyjából egy évig használták. A legfőbb riválisát a Ferrari Dino 206P-t jobbára elfenekeli a versenyeken, de a gyors pályákon nincs esélye a sokkal erősebb Ford GT40
és a Ferrari prototípusok ellen. Ellenben a technikásabb versenyeken
meg tudja a gép mutatni mire képes, így 1967-ben a Targa Florio
dobogójának első, második, és harmadik fokán is egy ilyen autó vezetője
állt.
Lássuk kicsiben mit tud?
A Matchbox 1970-ben jelentette meg, metálpiros (vagy talán inkább ez már metálbordó) színben, enyhén sárgás ablaküveggel. És egy 68-as (esetleg 45-ös) rajtszámot tartalmazó matrica volt az elején. És itt mindjárt meg is állhatunk egy időre mert ezzel a konfigurációval megint nem került közelebb hozzám ez a kisautó. Aki tanulmányozza a vonatkozó eredeti versenyautóakt egy kicsit is, az egyből látja, hogy (szinte) kizárólag fehérben volt látható. Viszont az elején (a két kerék közötti területen) meg volt egy színes folt: piros vagy zöld vagy kék. Erre került rá a rajtszám.
A későbbi kiadásnál - 1972-ben - már fehérben adták ki a kisautót, ugyanazzal asárgás borostyánszínű ablakkal. Jóval később megjelentek a rikító és/vagy csiricsáré színek és az ablak helyett a fekete ablakimitációk. Ez egy felejtős szakasza a karrierjének.
A Matchbox 1970-ben jelentette meg, metálpiros (vagy talán inkább ez már metálbordó) színben, enyhén sárgás ablaküveggel. És egy 68-as (esetleg 45-ös) rajtszámot tartalmazó matrica volt az elején. És itt mindjárt meg is állhatunk egy időre mert ezzel a konfigurációval megint nem került közelebb hozzám ez a kisautó. Aki tanulmányozza a vonatkozó eredeti versenyautóakt egy kicsit is, az egyből látja, hogy (szinte) kizárólag fehérben volt látható. Viszont az elején (a két kerék közötti területen) meg volt egy színes folt: piros vagy zöld vagy kék. Erre került rá a rajtszám.
A későbbi kiadásnál - 1972-ben - már fehérben adták ki a kisautót, ugyanazzal a
1975-ig volt a listán, de továbbra sem ragadták meg az alkalmat, hogy egy rendes, a valósághoz közelítő matricakészlettel lássák el. Enélkül pedig egy versenyautó igazán nem mutatós. Bezzeg ha utcai autó lett volna, akkor jutott volna rá bőven. A kisautó egyébként elég jól mintázza az eredeti autót, talán egy picit vaskosabb csak. A hátsó traktusnál a légbeszívókat az ablak anyagából alakították ki, ami jó-jó, de azért mégiscsak.... A hátsó lámpa és a kipufogók viszont teljesen rendben vannak. Az elejének is helyes a kialakítása, kár hogy a lámpákkal nem sokat foglalkoztak. Ha netán sikerült volna az ablak anyagából megszobrászkodni a lámpaburákat akkor az nagyot dobott volna az egész kisautó megjelenésén.
A felújításkor igyekeztem az eredeti autókhoz stílusában leginkább passzoló megjelenést biztosítani. Ezért természetesen fehér színt kapott, korhű matricázással. És tettem rá egy jóval realisztikusabb széles kereket, süllyesztett felnikkel, ahogy az akkoriban is volt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése