2024. szeptember 27., péntek

RR Silver Race

 Rolls Royce Silver Race

(Matchbox) 

átalakítás

 

Az autós ember azt gondolná, hogy mindent látott már, ami autóhoz köthető vagy azzal kapcsolatos. Hát nem! Mindig akad a lelkes kutakodó számára valami meglepetés. Én is így jártam. 



Azon morfondírozván, hogy a meglévő, felújítás előtti RR SS kisauatómnak milyen jövőt szánjak, bevillant, hogy korábban egyszer láttam egy riportot egy valamilyen világot átívelő raliversenyről ahol indult egy hírnév-vadász is egy Rolls-szal. Gondoltam rákeresek és az alapján egy ralis versenyautó lesz belőle. Ám a keresés meglepő találatokat hozott.

 

A képek ugyanis egy vidéki angol roncsderbihez vezettek, ahol kizárólag öreg Rolls Royce-ok versenyeztek. Az öreg alatt értendők az ötvenes-hatvanas évek modelljei de emellett már a műanyag korszak luxusgépei(nek maradványai) is megjelentek. Meglepő látvány egyszínesre festett lepukkant Rolls, hasonló kaliberű társai között a vidéki angolporban csapatva. Ezzel el is dőlt a kérdés, én is egy ilyet alkotok a kisautómból.
 

Mik is a teendők ilyenkor? Személyes tapasztalatból ismervén a roncsderbik világát illetve elnézve a talált fotókat látszott, hogy le kell csupaszítani a meglévő karosszériát. A lámpákat le kell csiszolnom, el kell tüntetnem, a lámpaüregeket ki kell fúrni, a hűtőrács, a lökhárító és a díszlécek szintén fölöslegesek, ezeket is eltüntettem. Kerültek alá nagyobb kerekek, emiatt viszont a kasznit kicsit meg kellett emelni a padlólemezhez képest. Mindezek miatt a kaszni és a padlólemez találkozásához egy vékony peremet készítettem a folyamatosság miatt.

 

Ez éppen egy tető nélküli Silver Shadow így a belteret is át kellett alakítani. A fölösleges üléseket kivágtam, pótoltam a kormányt, kapott egy extra műszert a műszerfal tetejére. A padlólemezt a hiányzó ülések miatt szintén én faragtam bele. A biztonsági okok miatti bukókeret ezúttal csak az egyetlen ülés fölé került. A dekoráció az amatőr/félprofi versenyekre jellemző, nem túltolt, inkább véletlenszerűen elhelyezett matricázást imitál. 

Sokféle versenyautót alakítottam már ki de roncsderbis még nem volt köztük. Hogy éppen egy luxuslimuzinból sikerült ezt megtennem ez a véletlenen is múlt, de legalább ily módon már ez a verseny is ismertté vált számunkra. A versenyautóim sorába került a kis Rolls a vitrinben.

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése