2025. február 28., péntek

F50

 Ferrari F50

(Bburago)

felújítás


A Ferrari F50 (Type F130) egy 1995-től 1997 között gyártott középmotoros sportautó. 4,7 literes szívómotoros Tipo F130B V12 520 lóerős motor hajtja, amelyet az 1990-es Ferrari 641 Forma-1-es autóban használt 3,5 literes V12-ből fejlesztettek ki. Az autó dizájnja az 1989-es Ferrari Mythos koncepcióautó evolúciója, ami eredetileg ​​egy utcai használatra átalakított Forma-1-es autó lett volna. Összesen 349 példány készült belőle.  Az F40 örököse és utódja, amit Forma-1-es technikák alapján építették, felhasználva az ott szerzett tudást.

 



 

A forma megalkotására a Pininfarinát bízták meg, így Lorenzo Ramaciotti rajzolta meg az autót az iroda megbízásából. Mivel a Ferrari ötven évnyi versenyzői múltja során felhalmozott minden tudást be kellett építeni, a fejlesztési folyamat sokkal tovább tartott, mint az F40 esetében. Míg a 288 GTO-ra épülő F40 és annak acélváza technológiailag nem volt kifinomult, az F50 ​​teljes egészében könnyű anyagokból, például szénszálból, kevlárból és epoxigyantából készült. Az F50 ​​az utolsó autó volt, még Enzo Ferrari életében építettek. Az autó kereskedelmileg nagy siker lett, amely a leglelkesebb "Ferraristák" számára készült, és akkori ára 450 000 euró környékén volt.

 A motor a hátsó kerekeket hajtja, és egy hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik a Ferrarinál hagyományos H-mintázatú, száraz, dupla tárcsás tengelykapcsolóval és korlátozott csúszású differenciálművel felszerelve. Mivel a kormánykeréken elhelyezett váltókar technológia még gyerekcipőben járt, a Ferrari még nem merte felszerelni az F50-et az akkoriban újonnan bevezetett F1-es félautomata sebességváltóval. A 105 literes gumi üzemanyagtartályok a motor két oldalán vannak elhelyezve. Olyan segédrendszerekkel, mint a blokkolásgátló, a szervofék és a szervokormány az F50 ​​nem rendelkezik. A Ferrari úgy gondolta, hogy ez nem illik az F50 ​​purista jellegéhez.Az F50 ​​ellenmondásos megjelenésében nagy szerepe volt az orr-részt formáló számos légbeömlőnek, míg a hátsó rész klasszikusabb volt, az F40 általános arányait idézte, különösen a túlnyúló spoilerrel.


 A Bburago modellje teljesen elfogadható részletezettségű, megfelel játéknak is de már beleférhet a gyűjtői kategóriába is. Az utolsó képen látható erősen lejátszott állapot erősen kívánta a felújítást. Semmi extra nem került rá, egyedül a szélvédő került bele pótlásként.


 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése