Ferrari F50
(Bburago)
felújítás
A Ferrari F50 (Type F130) egy 1995-től 1997 között gyártott középmotoros sportautó. 4,7 literes szívómotoros Tipo F130B V12 520 lóerős motor hajtja, amelyet az 1990-es Ferrari 641 Forma-1-es autóban használt 3,5 literes V12-ből fejlesztettek ki. Az autó dizájnja az 1989-es Ferrari Mythos koncepcióautó evolúciója, ami eredetileg egy utcai használatra átalakított Forma-1-es autó lett volna. Összesen 349 példány készült belőle. Az F40 örököse és utódja, amit Forma-1-es technikák alapján építették, felhasználva az ott szerzett tudást.
A forma megalkotására a Pininfarinát bízták meg, így Lorenzo Ramaciotti rajzolta meg az autót az iroda megbízásából. Mivel a Ferrari ötven évnyi versenyzői múltja során felhalmozott minden tudást be kellett építeni, a fejlesztési folyamat sokkal tovább tartott, mint az F40 esetében. Míg a 288 GTO-ra épülő F40 és annak acélváza technológiailag nem volt kifinomult, az F50 teljes egészében könnyű anyagokból, például szénszálból, kevlárból és epoxigyantából készült. Az F50 az utolsó autó volt, még Enzo Ferrari életében építettek. Az autó kereskedelmileg nagy siker lett, amely a leglelkesebb "Ferraristák" számára készült, és akkori ára 450 000 euró környékén volt.
A motor a hátsó kerekeket hajtja, és egy hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik a Ferrarinál hagyományos H-mintázatú, száraz, dupla tárcsás tengelykapcsolóval és korlátozott csúszású differenciálművel felszerelve. Mivel a kormánykeréken elhelyezett váltókar technológia még gyerekcipőben járt, a Ferrari még nem merte felszerelni az F50-et az akkoriban újonnan bevezetett F1-es félautomata sebességváltóval. A 105 literes gumi üzemanyagtartályok a motor két oldalán vannak elhelyezve. Olyan segédrendszerekkel, mint a blokkolásgátló, a szervofék és a szervokormány az F50 nem rendelkezik. A Ferrari úgy gondolta, hogy ez nem illik az F50 purista jellegéhez.Az F50 ellenmondásos megjelenésében nagy szerepe volt az orr-részt formáló számos légbeömlőnek, míg a hátsó rész klasszikusabb volt, az F40 általános arányait idézte, különösen a túlnyúló spoilerrel.
A Bburago modellje teljesen elfogadható részletezettségű, megfelel játéknak is de már beleférhet a gyűjtői kategóriába is. Az utolsó képen látható erősen lejátszott állapot erősen kívánta a felújítást. Semmi extra nem került rá, egyedül a szélvédő került bele pótlásként.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése