Porsche 904 Carrera GTS
(Hot Wheels)
bemutató
Az FIA homologizációs előírásainak megfelelően utcai
forgalomba helyezett autókat is kellett – minimum 100 darabot - gyártani ahhoz,
hogy a típus a versenyzéshez szükséges engedélyeket megkapja, így ez a Porsche
Carrera GTS egy homologizált verenyautó, a 718-as utódja.
A 904 valójában csak kódnév, mivel a Peugeot
már foglalta a középső szám közepén levő nullát a saját kódrendszeréhez. Összesen
116 darab Porsche 904-es készült1963-65 között. Ez volt az utolsó olyan
Porsche, amit Ferdinand
Alexander Porsche tervezett, és az utolsó olyan
modell, amibe négyhengeres, léghűtéses boxermotor került beépítésre. Egy
korszak lezárulását jelentette az is, hogy a 904-es volt az utolsó utcai
autóból épített versenyautó. A műanyag karosszériája az alacsony költségű
gyártás mellett technikai újdonságként is értékelhető. A karosszéria hordozója
csővázas megoldás helyett könnyebb és olcsóbban gyártható, hagyományos acél
padlólemez, amely két hosszanti tartóra hegesztett összekötő kereszttartóból
áll. A BASF által gyártott, üvegszállal erősített poliészter
gyantával kombinált műanyag karosszériát Speyerben a Heinkel üzemében szerelték össze a padlólemezzel. Az
összeszerelésnél a csavarozás mellett ragasztási technikát is alkalmaztak,
ezzel nagyfokú merevséget sikerült elérni. A kétüléses kupé középmotoros
elrendezésű. A motor az utastér mögött és a hátsó tengely előtt hosszirányban
elhelyezett, a váltó a motor mögött van, a gépkocsi
hátsókerék meghajtású. A jobb tömegeloszlás érdekében az üzemanyagtartály, az
olajhűtő és a szükség-pótkerék az első fedél alatt helyezkedik el. Az előírások
értelmében a GT osztályú autóknak csomagtérrel is rendelkezniük kellett, ezért
a hátsó rendszámmal együtt lenyitható fedél mögött egy mini csomagteret
alakítottak ki.Az összes legyártott gépkocsi ezüst-szürke fényezést
kapott, a későbbiekben néhányat más fényezéssel láttak el. A belső felszereltség puritán, csak a versenyzéshez szükséges dolgok találhatóak meg benne. A jó oldaltartást adó üléseket a karosszériához fixen rögzítették,
azonban a pedálsor, illetve a kormányoszlop az autó hossztengelyével
párhuzamosan állítható. A széria változat kétliteres motorja 155 lóerős és egy
5 fokozatú váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A Hot Wheels - Fraser Campbell tervezte - 2024-es kiadású kisautója nagyon szépen sikerült, de pont a szép piros színe a hibája. Hiszen gyárilag nem volt ilyen szín. Szerencsére kiadták az autentikus szürkében ezüstben is. Aztán a sötét ablak anyagából kialakított lámpák sötétje is zavaró, ezért azt kicsit korrigáltam. Amúgy az érdekesen elhelyezett lámpatestek mind a helyükön vannak pontosan, csakúgy mint a kipufogó. A kerekek szokásosan szélesek, ami sportos a jelleget megadja de nem autentikus. A beltér - amennyire látható az ablakokon keresztül - éppen csak megvan, ez elfogadható. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy a külső megjelenésekben volt több változat is, így a "B" oszlopokon levő légbeömlők is helyesek (itt a másik verzió), csakúgy mint a bal hátsó részen levő üzemanyag betöltő fedél. Összességében egy nagyon aranyos kis autót élvezhetünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése