MBX EV Trash Truck
(Matchbox)
bemutató
A kissé furcsa cím értelmezésekor – főleg, ha a képet is megnézzük hozzá – eljutunk napjaink slágeréhez a villanyautóhoz. A Matchbox kukásautók evolúciója is elérkezettnek látta a pillanatot a tovább fejlődésre. Vagy a visszafejlődésre?
A történet valahol még a RW érában kezdődik amikor is először bukkan fel a szemétgyűjtő autó a Matchbox kínálatában egy Dennis Tippax Refuse Collector nevű, kék-szürke kisautó formájában. A kerekeitől eltekintve fém az egész és billent, valamint – egy másik mozdulattal - a hátfal is fölnyílik. A következő fokozat a jellegzetes szürke-narancs színű Ford Refuse Truck kukásautó. Szintén valódi autó modellje, jórészt fémből van és – egyszerűen – de tökéletesen működik az eredetihez hasonló ürítési (kibillentési) funkció – egyetlen mozdulattal. itt lépünk át a gyorsabb kerekek világába és megjelenik a Ford Refuse Truck, a már jóval szögletesebb fülkével és a teljesen változó színű felépítménnyel. Ami szintén egy mozdulatra működik, immáron egy alsó vezérlőkar segítségével. A műanyagok aránya már túlnő a fémekén.
Ezután már csak a fantáziamodellek következnek szép sorban, a legkülönbözőbb variációkban és elnevezésekkel. És 2008-ban kijön egy MBX fedőnevű fantázia változat Garbage Truck néven. Részletes, ámde fix felépítménnyel. És itt érkezünk el jelen kisautónkhoz, amit egy „badge enginering” nevű művelettel elektromos meghajtású kukásautó néven futtatnak tovább. Könnyű dolog így – egy felirat segítségével - elektromossá tenni egy korábbi kisautót. De, hát úgy látszik a kor szava, hívóereje a döntő, no, meg a költséghatékonyság. Új matrica olcsóbb mint egy új modell.
A kisautó maga semmi különöset nem mutat. A világoskék szélvédőn keresztül jól látszik az alig kimunkált szürke beltér, ami egyben az autó alja is. Hiába a jó CAD/CAM-es programok csodákra képesek, ha bonyolult 3D-s idomokat kell megtervezni és legyártani. A kisautó kerekei szépek, de azért messze túlmutatnak egy munkagépre szerelt kerék megjelenésén. Tulajdonképpen itt volna a nagy lehetőség a kerekek variálása terén (keskeny-széles, lemez felni-küllős felni, stb.), de éppen a kerekeknél látszik jól a takarékosság.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése