Nem ismeretlen, sőt inkább többször megénekelt mind az eredeti kocsi, mind a kisautó különféle megjelenései. Az enyém egy kis fölújításon esett át, így talán érdemes rátekinteni.
Tökéletes, egyedi profil, bár az első kerék pár a valóságban előrébb van
Azért a kocsi történetéhez néhány adalék következzen az alábbi sorokban. A Kenworth az egyik legismertebb amerikai teherautómárka. A múlt század legelején alakult a cég Portlandben mint teherautó kereskedő. Később áttértek a saját teherautók gyártására. Megbízható, népszerű termékeikkel hamar sikereket értek el. Több technikai újdonság közül az ő nevükhöz fűződik a először diesel motor teherautóban való alkalmazása. A jelenleg Washington állam beli cég a teherautók és kamionok mellett korábban buszokat, iskolabuszokat is gyártott. Gyártanak hagyományos csőrös vontatókat is de talán ismertebbek a bulldogfülkés traktoraik. A szóban forgó K100 is - a hagyományos kamionos megjelenésen túl - számos felépítménnyel használatos, leginkább a tengeren túlon. Akadnak egész furcsa kerékelrendezésű verziók is. Létezik - a Matchbox által is megmintázott nagy hálófülkés - nightcab, és a szimpla(?) méretű daycab fülkével is.
Az én kisautómon az alábbi fölújítások történtek meg. Alapvetően kapott egy új színt. Ilyen színkombináció még nem volt, így ez mindenképpen újdonság. Az igazi változás a kerekeknél volt. Nem mintha a Convoy kerekek nem volnának szépek vagy jók, de semmiképpen sem élethűek.
Meglehetősen nagy a kamionforgalom
Tulajdonképpen ezen a vonalon végighaladva el lehet azon is gondolkodni, hogy a Matchbox miért is nem alkalmaz teherautók esetében hátul duplakereket. Technikailag megoldható volna egymás mellé két, például transitional vagy valamelyik hasonló szélességű kerék felfűzése a tengelyre. És máris egyedülálló lenne a kisautós érában. Azt is itt említeném meg, hogy a teherautóknál az első és a hátsó kerekek mindig különböznek, ami valljuk be, a Matchboxok esetében nem valósult meg. Pedig ez sem lenne egy utolsó megoldás. Olyannyira, hogy az egészen más kategóriába tartozó - például Grell - reklámkamionoknál ez a kérdés megoldottnak tekinthető.
Itt igazán jól látszik a dupla hátsókerék
A fentiek alapján úgy gondoltam, hogy a Convoy kerékszett elindult egy másik autóba, ide viszont megérkezett egy fent említett Grell nyergesből a kerékkészlet. Így kissé autentikusabb a látvány. Szerencsére az ablakok nem voltak karcosak vagy elöregedettek így ezt - a színe ellenére - ismét fölhasználtam. Összességében is jól mutat a narancssárga ablak a zöld-fekete karosszériafényhez.
A tréler szintén egy másik készletből csatolódott rá, hogy szállíthassa az oldtimer traktorokat.
Duplakerék, szimplakerék kinek kinek lehetőségei szerint
Múlt és jelen
A futófelületek immáron gumiból vannak
A fülke mögötti rész ezüstös színezése még jobban kiemeli a hátsó kerekeket
Itt már egy másik poszt alanya érkezik
A tréler is följavítva kissé
Még a piros belső sem olyan túlzóan vészes
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése