2014. március 12., szerda

X6

Van új a nap alatt. Ha mégsem lenne akkor a BMW kitalálja nekünk, hogy legyen. És vágyjunk rá. Nagyon. Az összes többi gyártó által használt SUV (Sport Utility Vehicle) elnevezés nem volt elég jó a münchenieknek ezért rátettek egy lapáttal és az ő X5-ösük már SAV (Sport Activity Vehicle) lett. Amikor ebbe mindenki már belenyugodott akkor ismét elővették a lapátot és rátettek még eggyel. Kitalálták a SAC (Sport Activity Coupe) kategóriát az új X6 nevű modelljüknek. Vagyis a böhöm terepjárót sportosították. Magyarul a nekiálltak fából vaskarikát gyártani. Kiszolgálni azt a réteget akinek eddig volt terepjárója is és sportkocsija is De sajna nem tudta egyszerre használni mindkettőt, hogy bizonyítsa az anyagi rátermettségét. Az igaz, hogy van benne kompromisszum bőven, de mégis csak egy új osztály egyetlen képviselője (jelenleg még). És nagyon feltűnő, ami az egyik vezető szempont ebben a szegmensben. 

A télre visszagondolva

Minden relatív. Amerikában ezt a kocsit "mid-size" azaz közepes méretűnek titulálják, mifelénk meg éppen ráfér a szűk utakra. Amúgy sok csoda nincs benne az ős, az X5-höz képest. Azonos padlólemez, de a kombinak lecsapták a hátulját (ettől még nem lett laposabb, sőt), még egy kicsit pöffesztettek a kaszni egyes részein, picit hosszabb lett, picit szélesebb, picit alacsonyabb és had menjen. 2008-tól gyártják Észak Amerikában, nagy sikerrel, hiszen már eddig több, mint 200 ezer darabot adtak el belőle, ami egy szegmensmodellnél nem rossz. Alapban négyszemélyes, ami inkább csak jellemző, mint kényszer.
Készül belőle hibrid meghajtású is de talán érdekesebb az X6M változat a maga 547 lóerős 4.4 literes V8-as motorjával. De még a legkisebb teljesítményű is több, mint 200 lóerő.
A hétköznapi felhasználásán túl a Moto GP sorozatban biztonsági autóként, Panamában pedig rendőrautóként használják.

Azért a valóságban ilyen hóban nem nagyon illik ezzel az autóval belemenni

Az én kisautóm egy számomra eddig ismeretlen gyártótól ered, hiszen a kisautó alján az RMZ City márkafelirat és egy UNI Fortune logo olvasható, szinte csak nagyítóval. Utánanézve kiderült, hogy a cégnek jó kis kínálata van és kívánatos kisautókból ráadásul. A mi kisautónk ára is két dollárkörül van ami a minőséget tekintve jó ár/érték arány. Léptéke egy kicsit nagyobb szerintem, mint a honlapon megadott 1/64. Kínai, de jó minőségű. Gumi kerekeken gurul, korrekt és márkahelyes felnik vannak rajta

A kevés tamponnyomat ami rajta van szintén aprólékos. A belseje nagyon nem látszik a lőrésszerű ablakokon, de ez a nyíláskialakítás az eredeti autó tervezőjének a rovására írható. A fekete belső tehát csak jó bevilágítás és hosszas kukucskálás után nyugtázható jónak. Az alja szinte teljesen sima, csak némi technikai dolog van éppen hogy csak ábrázolva. A karosszéria arányos, jól fölismerhető, a részletek a helyükön vannak.   Sajnos a piros szín nagyon egybeolvad a hátsó lámpával így megpróbáltam valamennyire megfesteni, hogy azért látszódjon. Kapható ezüstben is ott talán jobban kijön a kocsi egyébként formás hátsó lámpája. Az első lámpákkal viszont nem voltam kibékülve, így azokat homogenizáltam, ne vonzza a tekintetet a nyomat bénasága.

Trükközni kell a fotózásnál, hogy ne tűnjön kisebbnek az X5-nél

Kedvező árával együtt jó vétel volt, talán egyetlen hátrányaként a méretét tudom megemlíteni, hiszen nem arányítható a kistestvér, az X5 méreteihez. Viszont eggyel kisebb a hiány a BMW sorban.

Ez lenne a sportos sziluett?

Inkább csak hómentesített hegyi utakra

A sorozatszereplők

Rangidős

Jobb a homogén lámpa neki

Itt látszik meg a különbség a két x között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése