2014. március 26., szerda

VW low rider

A Matchbox MB-31 Volkswagen taxi leültetése

Egy minta...

A Volkswagen Bogár 1:6x körüli változatokat bemutató minisorozatunk korábbi tagjánál már történt némi eszmefuttatás a valódi járgánnyal és annak pimpelésével kapcsolatban, így azt hiszem a technikatörténeti részt ezzel a hivatkozással le is tudhatjuk. A szóban forgó helyen a sárga Bogarat a gyári szintről kissé megemeltem. Innen indítva, mintegy ellenpontként egy másik irányú átalakításról lesz a következőkben szó.

Azok a fények a tetőn.... ilyet egyetlen más kocsi sem tud a világon

Konkrétan az ültetésről. Ami a valóságban is szinte az első pillanatban elkövet a bogártuningoló. Akár ésszerű mértékben néhány centit lejjebb engedve a kasznit, akár immár ésszerűtlenül alacsonyra, -szakszóval porba – ültetve. Míg az előbbivel bátran de óvatosan közlekedhet is addig az utóbbit már csak a bemutatótermekbe tolhatja be – az akadálymentesített küszöbökön keresztül. Mi most az utcai, élhető verzióra fókuszálunk elsősorban. Ami kisautó egy mexikói taxi Matchbox modellje volt előző életében. 

Ahogy ezt a Matchboxot mindenki ismeri

Az eredeti Matchbox kisautó - valószínűleg a gyerekszemeket vonzó színösszeállítás miatt lett taxi. Ami a mexikói alkalmazását tekintve jellemző színfoltja  a VW Bogár palettának. Érdekes viszont, hogy a Matchbox változatok között szerepel fehér, sárga, piros és lila színösszeállítás is ami viszont már a fantázia világába mutat. Többféle kerékváltozattal is fut a kaszni. Sőt bizonyos elemek (padlólemez) más Bogárverziókban is megjelentek. Ott viszont az eltérő kaszni kidolgozottsága jóval precízebb. A különböző változatokat elnézve kiderül, hogy - az eredetivel egyezően -  a Matchbox Bogár is sokoldalúan felhasználható és alakítható.
Itt látszik igazán a kerekek besüllyedése a kaszniba

A donor állapota, meg a számomra kevésbé értékes megjelenése is indokolta a személyszállító kisiparosi voltának megszüntetését. Tapaszolás, csiszolás történt még és a lakatosmunka készen is volt. Azért, hogy az ültetett tuningverda hatás még hangsúlyosabb legyen, adtam neki egy sötét metálszürke színt. Kis finomság, az eredetileg az egyik leginkább bogaras jellemző, a sárvédők tetejére ültetett indexlámpák megszüntetése és az indexfények integrálása a fényszóróházba. Ahogy a nagyok is csinálják ezekben a körökben.
A padlólemez átalakulás közben


A futóművet, pontosabban annak felerősítését is teljesen átvariáltam. Ahhoz, hogy a kaszni leüljön, a tengelyeket kell magasabbra helyezni. Ehhez a padlólemez teljes átalakítása szükséges volt. A munka a padlólemez két végéből kinövő (elég ronda zöld és durva megmunkálású) lökhárítók levágásával kezdődött. Az oly jellegzetes Bogár küszöbök is ugyanebből a panelből nyúltak ki oldalt, így ezektől is megváltam. Ezek után egy igencsak megkurtított padlólemezem lett, amely viszont immár kényelmesen beletolható volt a kaszni belsejébe a kívánt mértékben. Az eredeti kerékfelfüggesztés megmaradt, csak a padlólemez rögzítését csináltam meg újra a kívánt magasságban. Természetesen a küszöbök is újrakészültek, immáron egy vékonyabb kivitelben illetve fölkerült hátra a jellegzetes kipufogódob henger és a két kipufogócső.

Rajzás

Itt még egy negyedik is befigyel a képbe

Fantasy és a valóság

Ültet vs. emel

Kergetőzve

Azért a szürke jobban lapul az útra

Igazából nehéz eldönteni, hogy ez melyik fajta hátsó ablak: ovál avagy szögletesebb

Tökéletes profil és látszik a kipufogó is is









1 megjegyzés:

  1. Bevallom, nekem a "taxi Mexico" téma nagyon tetszik, így "csak" - hangsúly az idézőjeleken - egy utcai Bogár lett.

    VálaszTörlés