A Matchbox MB-31
Volkswagen taxi leültetése
A Volkswagen Bogár 1:6x
körüli változatokat bemutató minisorozatunk korábbi tagjánál
már történt némi eszmefuttatás a valódi járgánnyal és annak
pimpelésével kapcsolatban, így azt hiszem a technikatörténeti
részt ezzel a hivatkozással le is tudhatjuk. A szóban forgó
helyen a sárga Bogarat a gyári szintről kissé megemeltem. Innen
indítva, mintegy ellenpontként egy másik irányú átalakításról
lesz a következőkben szó.
Konkrétan az ültetésről.
Ami a valóságban is szinte az első pillanatban elkövet a
bogártuningoló. Akár ésszerű mértékben néhány centit lejjebb engedve a kasznit, akár immár ésszerűtlenül alacsonyra, -szakszóval porba – ültetve. Míg az előbbivel bátran de
óvatosan közlekedhet is addig az utóbbit már csak a
bemutatótermekbe tolhatja be – az akadálymentesített küszöbökön
keresztül. Mi most az utcai, élhető
verzióra fókuszálunk elsősorban. Ami kisautó egy mexikói taxi Matchbox modellje volt előző életében.
Az eredeti Matchbox kisautó - valószínűleg a gyerekszemeket vonzó színösszeállítás miatt lett taxi. Ami a mexikói alkalmazását tekintve jellemző színfoltja a VW Bogár palettának. Érdekes viszont, hogy a Matchbox változatok között szerepel fehér, sárga, piros és lila színösszeállítás is ami viszont már a fantázia világába mutat. Többféle kerékváltozattal is fut a kaszni. Sőt bizonyos elemek (padlólemez) más Bogárverziókban is megjelentek. Ott viszont az eltérő kaszni kidolgozottsága jóval precízebb. A különböző változatokat elnézve kiderül, hogy - az eredetivel egyezően - a Matchbox Bogár is sokoldalúan felhasználható és alakítható.
A donor állapota, meg a számomra kevésbé
értékes megjelenése is indokolta a személyszállító kisiparosi
voltának megszüntetését. Tapaszolás, csiszolás történt még
és a lakatosmunka készen is volt. Azért, hogy az ültetett
tuningverda hatás még hangsúlyosabb legyen, adtam neki egy sötét
metálszürke színt. Kis finomság, az eredetileg az egyik leginkább
bogaras jellemző, a sárvédők tetejére ültetett indexlámpák
megszüntetése és az indexfények integrálása a fényszóróházba.
Ahogy a nagyok is csinálják ezekben a körökben.
A padlólemez átalakulás közben
A futóművet,
pontosabban annak felerősítését is teljesen átvariáltam. Ahhoz,
hogy a kaszni leüljön, a tengelyeket kell magasabbra helyezni. Ehhez a padlólemez teljes átalakítása szükséges volt. A munka a padlólemez két végéből kinövő (elég ronda zöld és durva megmunkálású) lökhárítók levágásával kezdődött. Az oly jellegzetes Bogár küszöbök is ugyanebből a panelből nyúltak ki oldalt, így ezektől is megváltam. Ezek után egy igencsak megkurtított padlólemezem lett, amely viszont immár kényelmesen beletolható volt a kaszni belsejébe a kívánt mértékben. Az eredeti kerékfelfüggesztés megmaradt, csak a padlólemez rögzítését csináltam meg újra a kívánt magasságban. Természetesen a küszöbök is újrakészültek, immáron egy vékonyabb kivitelben illetve fölkerült hátra a jellegzetes kipufogódob henger és a két kipufogócső.
Rajzás
Itt még egy negyedik is befigyel a képbe
Fantasy és a valóság
Ültet vs. emel
Kergetőzve
Azért a szürke jobban lapul az útra
Igazából nehéz eldönteni, hogy ez melyik fajta hátsó ablak: ovál avagy szögletesebb
Tökéletes profil és látszik a kipufogó is is
Bevallom, nekem a "taxi Mexico" téma nagyon tetszik, így "csak" - hangsúly az idézőjeleken - egy utcai Bogár lett.
VálaszTörlés