2020. január 11., szombat

A motorszállító

Honda motorcycle trailer


 



Amilyen szerény ez a modell, tulajdonképpen olyan keveset is lehet róla írni. Csupán egy szimpla felújításon azért túlmutat a dolog. De mivel én csináltam, természetesen egy kis változtatás is volt a megszokotthoz képest.  A kiindulási alap meglehetősen szomorú képet mutatott, így vesztenivalóm nem volt vele. A korábban letört és elveszett vonórúd pótlását kellett elsősorban megoldanom. Ezt sztirolból készítettem el. Ha már új vonórúd készül, akkor tettem rá egy pótkereket is, ahogy az a valóságban is lenni szokott jobb esetben. A festéskor a sárga színárnyalata más lett illetve a dekoráció változott meg egyénibbre. A dekoráció készítésekor a matrica alakjának lemintázása volt az átlagostól érdekesebb feladat, mivel kúppalást szeletet kellett kiszerkeszteni a homlokfal negatív dőlése okán. Sajnos maga a Honda versenymotor még hiányzik róla, a levadászása folyamatban van.

A vonórúd kialakítása sztirollapból

Kopott is, hiányos is, de az extra kerék már ott várakozik



Az utánfutó eredetijéről én nem találtam semmilyen formában dokumentációt. Azonban a korabeli - és egy kicsit a mai - motorszállító utánfutókat elnézve, ilyen kialakítással nem találkoztam. Ebből következően nagy valószínűséggel egy jórészt fantázia alapú dologról beszélünk. Ez nem hátrány. Ebben az esetben meg olyan a kialakítás, hogy tulajdonképpen lehetett volna ilyenre is gyártani utánfutót - szemben a sok életképtelen és aránytalan fantasy modellel.

Ez volt a sablon a matrica elkészítéséhez

 Mivel az utánfutó "karosszériája" nem valami aerodinamikus kialakítású, nyilván nem tettek ehhez hasonló lemezeket a valóságban egy utánfutóra. De ebben a méretben ez pont jó, olyannyira, hogy az így kapott felületre remekül lehetett matricát tenni, jelen esetben a Hondáét. Külön figyelemre méltó megoldás, hogy a "beltérben" kialakítottak kétoldalt egy-egy szerszámosládát is. Továbbá figyelemre méltó a padlólemez recézése is, amely emlékeztet az erre a célra a valóságban is használt recéslemezre. Részletes, bár közepesen mérethelytelen a kerékfelfüggesztésnél a laprúgók kidolgozása. Érdekes és jó megoldás a motor rögzítése is. A két keréknek ki van alakítva egy egy vájat amibe a gumiabroncsok beszoríthatóak. Így minden kiegészítő kitámasztó nélkül is rögzül a motor a trélerhez. Amit viszont hiányolok, az a hátsó lámpák és egyáltalán a hátsó rész kialakítása. Igazán elfért volna egy vízszintes elem a palató alá vagy két kisebb függőleges elem kétoldalt. Imitálhatta volna a világítótesteket.

 
1967-es az eredeti modell, de sikeresnek mondható pályafutása van, mivel hosszabb ideig a palettán volt. Ezalatt a hagyományos RW kerekeken túl már Superfast kerekeket is kapott. A trailer alapszíne mindvégig szinte azonos sárga volt, azonban a szállított motor színe változott többször is. Az eredeti metálos szürkéskéken túl volt metálzöld, rózsaszín és lila is többek közt.

Itt látszik igazán az extraként felerősített pótkerék





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése