2020. június 29., hétfő

Mi lesz a Bogárból?

Természetesen egy Volksrod


Belátom, hogy ennek az írásnak az alanya -  méretét tekintve - már erősen a kisautós kategória határát súrolja, de ha már egyszer volt szó erről az alapmodellről, pontosabban ennek egy hibátlan példányáról akkor azt hiszem az ott bemutatott példány (fél)testvére is belefér.







Ikertestvére volt valamikor. Akkor és ott úgy indult, hogy valamikor a sérült példányt felújítom. Hiányzott az egyik kereke és a csomagtartófedél és az ablakok. Ezen tételek pótlása komoly gyártást igényelt volna. De jobban izgatott akkoriban már egy komolyabb átalakítás. Ez a lépték ugyanis már lehetőséget ad a kiterjedtebb átalakításokhoz is. A nagyon másság egyik formája a hot rod világ. Itt mindent lehet, némi alapelv figyelembevételével. A kategórián belül számos alfajjal lehet találkozni, én meg sem próbálom beletuszkolni az enyémet valamelyikbe is. Az enyém nekem így tetszik, minden követelmény nélkül.






A kasznit megszabadítottam a tetőtől és a négy sárvédőtől. Már ettől is egészen furcsa formája lett az egésznek. Olyan nagyon hiányos és lukacsos, mivel a kerekek mögött eleve nem volt semmilyen lemez. Az ajtók keretét is levágtam (majdnem teljesen) és beragasztottam az ajtókat fixen a kasznihoz. Ennek merevítési célja is volt egyébként. Az első szélvédőkeretnek csak az alsó harmadát hagytam meg. Ilyen magasra terveztem a szélvédőt. A modellek természetesen másfajta karosszéria kialakítást igényelnek mint az eredeti autók. Ennek megfelelően csak a külső elemeket mintázzák meg, a beltérben egy csomó lemezt kihagynak. Ez rendjén is van, viszont ha leszedem egy Bogármodell sárvédőit, akkor rögtön kiderül ez a gyártástechnológiai turpisság. Vagyis egy nagy lukkal találkozom ott, ahol eredeti méretben lemez van. Tehát le kell gyártani a hiányzó lemezeket első körben.








Mivel a csomagtartó fedelet amúgy is újra kellett gyártanom ezért egyéb dolgokat is elkövettem a kasznival. Többek között (optikailag is) megnyújtottam az egészet, azáltal, hogy az első kerék elé betoldottam egy darabot és így természetesen a csomagtartó fedél is hosszabb lett valamivel. Az egész kocsi kicsit hegyesebb lett ezáltal. És ami még előny az egésznek: az első kerék így előrébb kerülhetett. Egy ilyen manőver megváltoztatja az amúgy megszokott arányokat és ezáltal minden olyan furcsán más lesz.



A futóművet teljesen elölről kellett kezdeni összerakni, mivel itt is minden más lett, mint az eredeti. Hátulra egy máshonnan származó nagyobb méretű kerék került. Ennek a felfogatása a saját "tengelyén" keresztül történt. Vagyis a kerekeket összekötő részt megfelelő méretűre vágva ragasztottam fel az alvázra helyezett magasításra. Így egy alaposan süllyesztett kaszni keletkezik majd. Az első kerekek a kocsi eredeti kerekei, megfosztva a domború dísztárcsától. A felfüggesztés itt is egyedi. A kerekek távolsága elől kisebb lett, mivel előrébb került az egész tengely és a kocsi orra előrefelé keskenyedik. Az eredeti felfüggesztésnek csak a kerékcsonkjait használtam és ezeket csúsztattam be egy éppen illeszkedő méretű csőbe. Így pontosan be tudtam állítani a keréktávolságot, a kerekek továbbra is forogtak és a tengelyt is egyből a padlólemezhez tudtam ragasztani.


A beltéren minimális változtatásokat csináltam, inkább csak kifestettem ahol szükséges volt. Bár a hátsó ülésrészt eltüntettem, mivel ezt a részt a karosszéria kiegészítőlemeze lefedi. Kissé roadsteres lett a hatás de talán még belefér így is.
















































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése